جلسه مدیریت بحران برای ساماندهی چاله سیاه تشکیل شد

اصفهان (پانا)- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد روز گذشته جلسه مدیریت بحران استان اصفهان در اداره کل محیط زیست برای بررسی وضعیت چاله سیاه اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه مدیریت بحران برای ساماندهی چاله سیاه تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی ستاد مدیریت بحران استان اصفهان، منصور شیشه فروش با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران در اداره کل محیط زیست استان اصفهان در زمینه ساماندهی پسماندهای نفتی و شیمیایی اظهار کرد: این جلسه با حضور مسئولان ذی ربط در حوزه صنعت و معدن، محیط زیست و حمل و نقل و راهداری برگزار شد.

۱۰ مورد تخلف تخلیه مواد نفتی و شیمیایی در روستاها و حاشیه جاده‌ها

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات این جلسه هشدار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صنایع دارای پسماندهای شیمیایی نفتی در زمینه تخلیه در نقاط مختلف بوده است، ابراز کرد: در این زمینه باید توجه داشت که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ گزارش تخلف در زمینه تخلیه لجن‌های نفتی و اسیدی در روستاها و حاشیه جاده‌ها داشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: براساس مصوبات این جلسه متخلفان موظف به پاکسازی محیط‌هایی که آلوده کرده‌اند هستند.

وی با بیان اینکه همچنین در این جلسه آئین نامه مدیریت پسماند، قانون حفاظت از محیط زیست و ساماندهی خاک‌های آلوده در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: برای ساماندهی خاک‌های آلوده در منطقه چاله سیاه نیز بررسی فنی موضوع در دستور کار اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و پالایشگاه اصفهان قرار گرفت تا هر چه زودتر این منطقه تعیین تکلیف شود.

شیشه فروش اضافه کرد: همچنین اداره حمل ونقل بار نیز موظف شد تا نظارت جدی تری در زمینه صدور مجوز حمل بار داشته باشد تا دیگر شاهد تخلیه نامناسب پسماندهای شیمیایی و نفتی نباشیم.

۱۵۵ کیلومتر از مراتع اصفهان در آتش سوخت

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳ مورد آتش سوزی در مراتع استان اصفهان گزارش شده است، ابراز کرد: این آتش سوزی‌ها منجر به از بین رفتن ۱۵۵ هکتار از مراتع استان شد که ۹۰ درصد از این آتش سوزی‌ها در شهرستان سمیرم بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه گرمای هوا، فقر پوشش گیاهی، خشکسالی، کم آبی و کم بارشی علت بروز آتش سوزی در مراتع بوده است، اضافه کرد: بخشی از این آتش سوزی‌ها نیز عامل انسانی داشته است.

گفتنی است گزارش «۲۰۰ هزار تن خاک آلوده به مازوت در پناهگاه حیات وحش» چند روز قبل رسانه ای شد که به دنبال آن روز گذشته جلسه مدیریت بحران در این زمینه در محیط زیست استان اصفهان برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار