رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های تهران:

نهضت مشارکتی توان افزایی با هدف تأمین همه‌جانبه عدالت آموزشی ایجاد شده‌است

تهران (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران گزارشی از عملکرد استان در زمینه نهضت مشارکتی توان افزایی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نهضت مشارکتی توان افزایی با هدف تأمین همه‌جانبه عدالت آموزشی ایجاد شده‌است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عبدالرضا دژن رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی شهرستان2های استان تهران گفت: به منظور تحقق سیاست راهبردی سازمان آموزش و پرورش استثنایی مبنی بر مناسب سازی آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، نهضت مشارکتی توان افزایی، به عنوان یکی از فعالیت‌های بسته تحولی مدرسه انطباقی لحاظ شده است، این نهضت در پی آن است تا با تأمین تجهیزات کمک آموزشی، کمک توانبخشی (انفرادی) و خدمات درمانی، تجهیزات تخصصی ورزشی (گروهی، مدرسه ای) و تجهیزات توانبخشی (مدرسه‌ای) به نیازهای دانش‌آموزان با هدف گسترش و تأمین همه جانبه عدالت آموزشی و تامین فرصت‌های برابر آموزشی،پاسخ دهد.

او بیان کرد: در زمینه تجهیزات و در قالب نهضت مشارکتی توان افزایی در حیطه توان بخشی مبلغ 112 میلیون تومان که با توجه به بحث کرونا و تعطیلی مدارس این مبلغ صرف پرداخت هزینه‌های مراکز توان بخشی خانواده‌های ارجاع شده به این مراکز شد. همچنین در حیطه خدمات حمایتی مبلغ 260 میلیون تومان صرف 300 پرونده خدمات بیمارستانی، دندان پزشکی، پروتز و عینک دانش‌آموزان با نیاز ویژه استان شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چالش‌های استان در زمینه‌های کمبود نیروی انسانی متخصص توان بخشی، کمبود بودجه در رابطه با خرید تجهیزات و عدم توان حمایت کافی خیرین را از جمله مشکلات پیش رو دانست و در ادامه راهکارها و پیشنهادات استان را برای اجرای بهتر طرح مذکور بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار