فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با پانا

تفاوت تیم ملی ایران و سوریه زیاد است اما کیفیت تضمین موفقیت نیست

اسکووچیچ در مسیر استانداردهای روز جهان حرکت کرد

تهران (پانا) - هافبک سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است اگر تیم ملی بازی دوستانه داشت با اطمینان بیشتری می‌توانستیم به ۳ امتیاز بازی با سوریه فکر کنیم.

کد مطلب: ۱۲۱۱۵۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تفاوت تیم ملی ایران و سوریه زیاد است اما کیفیت تضمین موفقیت نیست

فرزاد آشوبی در گفتگو با پانا، درباره بازی ایران مقابل سوریه در انتخابی جام جهانی قطر گفت: «به نظرم یکی از مهم‌ترین مسائلی که در موفقیت و عدم موفقیت تیم ملی می توانست تاثیر گذار باشد، برگزاری بازی دوستانه و تدارکاتی بود. در حال حاضر سرمربی و دستیار تیم ملی به دلیل مثبت بودن تست کرونا از تمرینات به دور هستند و تست مربی دروازه‌بانان هم مثبت اعلام شد، این چالش‌ها روی عملکرد تیم اثر‌گذار خواهد بود. »

وی خاطرنشان کرد: « با این وجود یک بازی دوستانه و تدارکاتی می‌توانست اطمینان بیشتری به ما بدهد. کادر فنی هم زمان کافی در اختیار داشت و می‌توانست برنامه‌ریزی برای برگزاری بازی تدارکاتی را در دستور کار قرار دهد. در هر حال امیدوارم این موضوع روی عملکرد تیم ملی برابر سوریه تأثیرگذار نباشد. »

آشوبی افزود: « به لحاظ استاندارد بازیکنان ۴۸ تا ۷۲ ساعت برای مسابقات رسمی کشورشان می تواند در اختیار تیم ملی باشند. من اتفاقا رویکرد اسکووچیچ سرمربی تیم ملی را می‌پسندم. او با برنامه‌ریزی که داشت وقفه و اردوهای طولانی مدت را حذف کرد و در جهت استاندارد روز دنیا حرکت کرد. اما به اعتقاد من اگر می‌توانستند یک بازی تدارکاتی داشته باشند، الان با ضریب اطمینان بیشتری صحبت می‌کردیم البته باید صحبت‌های سرمربی تیم را هم بشنویم، شاید به لحاظ زمان‌بندی امکان برگزاری بازی دوستانه وجود نداشت. اما فکر می‌کنم اگر شرایط مهیا بود و این اتفاق می‌افتاد به نفع تیم ملی بود. »

کارشناس فوتبال کشورمان با تاکید بر این که شانس پیروزی ایران روی کاغذ نسبت به سوریه بیشتر است، گفت: « به لحاظ کیفی تیم ملی فوتبال کشورمان با سوریه تفاوت بسیار زیادی دارد. بازیکنان ما به لحاظ فنی و شرایط جسمانی نسبت به حریف در وضعیت خوبی به سر می‌برند. اما باید به این موضوع توجه کنیم که کیفیت تضمین موفقیت نیست. »

وی ادامه داد: « از آخرین باری که بازیکنان تیم ملی کنار یکدیگر بازی کردند، تقریباً ۳ ماه زمان می‌گذرد و بهتر بود قبل از اینکه وارد این مسابقات شویم یک بازی در کنار هم داشتند تا به هماهنگی می‌رسیدند. البته بازیکنان و کادر فنی تیم ملی به لحاظ کیفیت نسبت به حریف برتری دارند. تا جایی هم که شرایط مهیا بوده به سمت موفقیت قدم برداشتند و هر آنچه که لازم بوده انجام دادند تا دورنمای موفقیت برای تیم ملی را افزایش دهند. »

آشوبی همچنین در ادامه به عدم حضور بازیکنان سوری اشاره کرد و گفت: « بازیکنان سوریه به لحاظ کیفیت در برابر بازیکنان ایران شانس بالایی نداشتند و قطعاً عدم حضور آنها در این بازی به نفع تیم ملی خواهد بود. اما به نظرم مسئله بودن یا نبودن نیست. ما باید همه شرایطی را که تیم ملی را به سمت موفقیت سوق می‌دهد فراهم می‌کردیم تا در این مسیر سخت قدم بگذارد. ضمن اینکه به نظرم در کنار لژیونرها که رکن اصلی تیم ملی محسوب می‌شوند نفراتی در ترکیب تیم حضور دارند که کیفیت خوبی در مسابقات لیگ داشتند. »

وی همچنین در مورد لیست اسکوچیچ اظهار کرد: « به نظرم باید به سرمربی تیم حق بدهیم. به هر حال او بر اساس دیدگاه و سلیقه شخصی خود این نفرات را به تیم ملی دعوت کرده است که بخشی از آن هم می‌تواند به تفکر آنها برگردد. ما بازیکنان زیادی در پست‌های مختلف داریم که در داخل کشور هم هستند. به هر حال یک سرمربی برای انتخاب بازیکنان همه موارد را در نظر می‌گیرد و عملکرد خوب بازیکنان قطعاً در اولویت اول است. به همین خاطر است که او برای مسابقات حساس و مهم این بازیکنان را انتخاب کرده است. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار