ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاههای سنجش آموزش و پرورش کردستان
سنندج (پانا)- رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از ارزیابی نوآموزان بدو و ورود به دبستان در پایگاههای سنجش با بیش از 20 هزار نوآموز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از ارزیابی نوآموزان بدو و ورود به دبستان در پایگاههای سنجش با بیش از ۲۰ هزار نوآموز خبر داد.
رنجبر اظهار کرد: تعداد نوآموزان ارزیابی شده پایه اول تا کنون ۲۷ هزار و ۲۶۱ نفر بوده است که با توجه به اعلام معاونت آموزشی ابتدایی اداره کل آموزش پرورش،در خصوص تعداد ۳۱۰۰۰ نوآموز بدو ورود، تعداد ۳۷۳۹ نفر باقی مانده است.
رنجبر گفت: از ۲۷۲۶۱ نفر تاکنون، ۴۰۶۲ نفر به مرحله تخصصی هوش ارجاع داده شده اند. که تعداد ۱۸۰۰ نفر دیر آموز و تعداد ۱۱۵ نفر نیز آموزش پذیر تشخیص داده شده است و به مدارس استثنایی معرفی شده اند.
وی عنوان کرد: تعداد ۵۵۴ نفر به مرحله تخصصی شنوایی ارجاع داده شده اند که از این تعداد ۲۹ نفر مشکل شنوایی یکطرفه، ۲۱ نفر نیاز به سمعک و همچنین تعداد ۹ نفر با استفاده از معلم رابط تلفیقی و وسایل کمک آموزشی به مدارس عادی معرفی شده اند و تعداد ۳ نفر نیز به مدارس ناشنوا معرفی شدند.
رنجبر افزود: تعداد ۱۳۳۷۶ نفر به مرحله تخصصی بینایی ارجاع داده شده اند که از این تعداد ۱۵۱ نفر مشکل آمبلیوپی، ۵۱۹ نفر نیاز به عینک، ۱۳ نفر نیاز به درمان دارویی جراحی داشته اند و تعداد ۱۹ نفر با استفاده از کتاب درشت خط و با استفاده از معلم رابط به مدارس عادی معرفی شده اند و تعداد ۲ نفر به مرکز آموزشی استثنایی معرفی شده اند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان، در ادامه گفت: تعداد ۵۴ نفر مشکل جسمی و حرکتی داشته که به مرحله تخصصی ارجاع داده شده اند. که تعداد ۴ نفر به مدارس استثنایی جهت استفاده از خدمات توانبخشی معرفی و همچنین تعداد ۸ نفر نیز با استفاده از معلم رابط تلفیقی به مدارس عادی معرفی شده اند.
وی اظهار کرد: تا کنون تعداد ۴۱ نفر از نظر رفتاری و بررسی طیف اتیسم به مرحله تخصصی ارجاع داده شده اند که۷ نفر به مدارس استثنایی و کلاسهای ویژه طیف اتیسم جهت ادامه تحصیل معرفی شدند.
رنجبر در ادامه عنوان کرد: سنجش نوآموزان از تیر ماه سال جاری با تعداد ۱۷ پایگاه سنجش در سطح استان فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون نیز به فعالیت خود ادامه داده اند. البته پایگاههای سیار نیز به مناطق روستایی اعزام شده اند و هم کنون در حال انجام ارزیابی نوآموزان روستایی هستند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: آن دسته از نوآموزانی که به هر دلیل نظیر بیماری، مسافرت، انتقال و جابجایی عدم اطلاع رسانی والدین و.... تاکنون به پایگاههای سنجش مراجعه نکرده اند می توانند از هم اکنون با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام فرزندشان نسبت به نوبت گیری در سامانه سنجش اقدام کنند.
وی در پایان بیان کرد: به منظور ارزیابی ویژگی های حرکتی، نیاز سنجش و ثبت اطلاعات پایه حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان، در جهت کیفیت بخشی به اجرای درس تربیت بدنی با هدف بهبود ارتقاء سواد حرکتی و کشف نقاط قوت و ضعف حرکتی نوآموزان پیش دبستانی، طرح ارزیابی شایستگی حرکتی نوآموزان بد ورود به دبستان برای اولین بار و همزمان با برنامه سنجش در دو پایگاه در شهرستان سنندج اجرا شد. در این طرح یک ماهه ۵۰۰ نوآموز (۲۵۰ دختر، ۲۵۰ پسر) مورد ارزیابی قرار گرفتند.
ارسال دیدگاه