زالی اعلام کرد:

روند کاهشی سه روز اخیر مراجعان سرپایی بیماری کرونا در پایتخت

تهران (پانا) - فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران اعلام کرد آمار مراجعان سرپایی بیماری کرونا طی سه روز اخیر در تهران رو به کاهش بوده است و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

کد مطلب: ۱۲۱۱۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
روند کاهشی سه روز اخیر مراجعان سرپایی بیماری کرونا در پایتخت

به گزارش ایرنا، علیرضا زالی گفت: در هفته گذشته استفاده کنندگان از مجموعه بخش های مراقبتی سرپایی در بیمارستان های تهران به عدد ۸ هزار نفر رسیده بود که روز گذسته این عدد به ۶ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وی پیش بینی کرد در روزهای آینده نیز شاهد تقلیل آمار سایر شاخص ها در حوزه بیماری کرونا باشیم.

زالی با بیان اینکه، در حال حاضر تعداد بیماران بستری در تهران ۹ هزار ۷۱۰ بیمار است افزود: از این تعداد ۲ هزار ۵۲۵ بیمار در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران بستری جدید در تهران ۲ هزار و ۹۰ بیمار بود که از این تعداد ۲۴۳ نفر آنان در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی به مردم توصیه کرد همچنان و به شدت توصیه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات را رعایت کنند.

زالی بیان کرد: هرچند روند تزریق واکسن کرونا در تهران افزایش یافته اما این موضوع نباید سبب ساده انگاری مردم شود و آنان توصیه های بهداشتی را رعایت نکنند.

وی در ادامه تاکید کرد: سویه دلتا کرونا با شدت بیشتری به دیگران انتقال می یابد و به این دلیل باید توصیه های بهداشتی از سوی شهروندان همچنان و با دقت بالایی رعایت شود.

مشاهده موارد مشکوک به سویه لامبدا در تهران

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران ضمن هشدار به کادر درمان در خصوص سویه لامبدای بیماری کرونا گفت: اخیرا موردی را در یکی از بیمارستان‌های تهران با توجه به سفر خارجی که داشت مشکوک شدیم.

وی با اشاره به انتشار خبر سرقت چند واکسن کرونا در تهران تصریح کرد: باید ماشین‌های یخچال‌دار مخصوص و تیم تامین امنیت برای حفظ این واکسن ها تامین شود، این اقدام برای رسیدن به موقع واکسن به مراکز واکسیناسیون و برقراری نظم اهمیت دارد.

توزیع یک میلیون ماسک در قالب طرح شهید سلیمانی

در این نشست عظیمی، معاون درمان سپاه محمد رسول الله تهران نیز با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: در گام پنجم طرح شهید سلیمانی ۱۶ رزمایش پدافند زیستی با ظرفیت خودرویی و موتوری و پیاده برگزار شده است.

وی افزود: تاکنون حدود یک میلیون ماسک و دومیلیون بروشور آموزشی توسط بسیجیان در تهران توزیع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار