مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس:

خیرین در سال 99 بیش از 18 هزار فرصت شغلی در فارس ایجاد کردند

مردم فارس رتبه نخست پرداخت زکات در کشور را به خود اختصاص دادند

شیراز (پانا) – به گفته محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در فارس، از مجموع ۱۷۷ هزار و ۲۷۲ خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس، ١۵٨ هزار و ۴۴۲ خانوار مستمری بگیر و 18 هزار و 830 خانوار تک نفره و چندخدمتی هستند که این تعداد خانوار معادل ۳۵۴ هزار و ۹۳۵ نفر است.

کد مطلب: ۱۲۱۱۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
خیرین در سال 99 بیش از 18 هزار فرصت شغلی در فارس ایجاد کردند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسانه یک بال پرواز برای خدمت رسانی کمیته امداد است، گفت: بال دیگر این پرواز همکاران ما در کمیته امداد هستند که در راستای رفع مشکلات نیازمندان تلاش می‌کنند.

او با بیان اینکه اصحاب رسانه می توانند در ترویج فرهنگ احسان، مثمر ثمر باشند، تاکید کرد: امروز برخی مددجویان در وضعیت خوبی قرار ندارند و حال روحی و مالی خوبی ندارند و اصحاب رسانه می توانند در ترویج فرهنگ احسان فعال باشند.

او با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد مشکلات مختلف بودیم، اظهار کرد: مردم فارس ما را تنها نگذاشتند و در بحث صدقات، اکرام ایتام و زکات کمک کردند.

بذرافشان با تاکید بر اینکه استان فارس در حوزه مشارکت‌های مردمی در تمام زمینه‌ها از جمله زکات، صدقه، اکرام ایتام در کشور برتر است، گفت: این همکاری و مشارکت ثمره اعتماد مردم به کمیته امداد است که از اعتمادسازی و شفاف سازی که در کمیته امداد ایجاد شده ناشی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 25 هزار فعالیت عمرانی در سال گذشته اعم از ساخت و ساز سرویس بهداشتی و حمام، گازرسانی و ساخت واحدهای مسکونی، اظهار کرد: در شرایط عادی و در سال‌های قبل در بهترین حالت ما سالانه 5 هزار فعالیت عمرانی داشتیم، اما در سال گذشته با توجه به رکود اقتصادی و مشکلات شیوع بیماری، این آمار در استان 5 برابر شد که ما در همینجا از خیرین گرامی قدردانی می‌کنیم.

مدیر کل کمیته امداد از تحویل حدود 2 هزار و 600 واحد مسکونی به مددجویان تا یک ماه آینده خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تعداد سه هزار و 208 واحد ویژه مددجویان کمیته امداد تا پایان سال 1401 ویژه مشارکت نهادها و دستگاه‌های اجرایی به بهره‌برداری می رسد.

این مقام مسئول از توزیع یک هزار پنل خورشیدی بین خانواده‌های مددجویان استان فارس خبر داد و ادامه داد: در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار و کمک به صنعت برق کشور این مهم انجام شد که به طور میانگین درآمد هر پنل 2 میلیون 800 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 6 هزار و 200 سری جهیزیه به مددجویان داده شده است، گفت: یک هزار و 500 سری جهیزیه هم بعد از ماه محرم و صفر توزیع می شود.

او افزود: در زمینه صدقات از ابتدای سال 1400 نزدیک به 10 میلیارد تومان مردم فارس صدقات ارائه کردند و در بحث زکات 57 میلیارد تومان کمک کردند و در مجموع در حجم کل استان فارس در پنج سال متوالی در بحث زکات مردم نیکوکار فارس رتبه نخست کشور را دارند.

بذرافشان با اشاره به اینکه امروز خیرین می توانند از طریق اپلیکیشن، دستگاه ATM و USSD پول به حساب ایتام واریز کند، افزود: این سامانه می تواند در شفاف سازی به ما کمک کند و افراد از سامانه ekram.emdad.ir می توانند افراد ایتام مورد نظر را انتخاب و به آنان کمک کنند.

مدیر کل کمیته امداد فارس با تاکید بر اینکه سالانه نزدیک به پنج هزار خانوار پس از توانمندسازی از چرخه حمایتی خارج می شوند.

وی گفت: 354 هزار و 945 نفر تحت پوشش کمیته امداد فارس هستند، که از این تعداد یکصد هزار و 416 خانوار زنان سرپرست خانوار هستند.

بذرافشان با اشاره به افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش گفت: با توجه به شرایط اقتصادی میل و مراجعات نیازمندان برای تحت حمایت گرفتن در دو سال اخیر افزایش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار