رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

90 درصد بیماران کرونایی بستری واکسن نزده اند

تخت‌های جدید در بیمارستان شهدای قم راه‌اندازی شده‌است

قم(پانا)- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد بیش از 90 درصد بیماران کرونایی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قم بستری هستند، واکسن نزده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۱۱۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
90 درصد بیماران کرونایی بستری واکسن نزده اند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، «محمد رضا قدیر» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدای قم اظهار کرد: بسیاری از این افراد بستری در مراکز درمانی قم به‌علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به‌این بیماری دچار شدند.
وی نزدن ماسک و عدم تزریق واکسن را نخستین عامل محسوس ابتلا به‌کرونا دانست و گفت:بیش از ۹۰ درصد افرادی که در مراکز درمانی بستری هستند، واکسن نزده اند.
وی همچنین مراجعه دیرهنگام به‌مراکز درمانی را نیز دومین عامل ابتلا ذکر کرد و گفت: بیشتر بیماران کرونایی در هفته اول و دوم و شاید هم سوم مبتلا شدن، به‌بیمارستان مراجعه می‌کنند، که دراین زمان شخص بیمار در مرحله التهابی شدید قرار دارد و ریه آن در آستانه آسیب و تخریب شدید است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر تسریع در امر واکسیناسیون و همچنین رعایت پروتکل‌ها و شرکت نکردن در تجمع‌ها بیان کرد: موج درگیری با کرونا در قم به شکل سینوسی است، یعنی با توجه به‌تجمع‌ها، یک سری پیک‌های موقتی را داریم که اگر این تجمع‌ها کنترل نشود، متاسفانه پیک‌ها ادامه خواهند داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی تعدادی تخت جدید برای خدمات‌رسانی به‌بیماران کرونایی در بیمارستان شهدای قم خبر داد و گفت: در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان تخت‌ها همچنان پُر است و روند بستری نیز هنوز نزولی نشده‌است.
وی اظهار داشت:‌ بار مراجعه بیماران به‌بیمارستان بالاست، و کنترل بیماری درگرو عواملی نظیر رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک توسط مردم و امتناع از حضور در تجمع‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار