پروژه‌های عمرانی در شهرستان عسلویه، دشتی و گناوه افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد

بوشهر(پانا)_ با دستور استاندار بوشهر پروژه‌های عمرانی در عسلویه، دشتی و گناوه افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۱۱۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
پروژه‌های عمرانی در شهرستان عسلویه، دشتی و گناوه افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در آیین ویدئو کنفرانسی افتتاح طرح های هفته دولت در شهرستان های عسلویه، دشتی و گناوه با اشاره به خدمات ارزنده دولت در 8 سال گذشته در استان بوشهر بیان کرد: از سال 92 تا 99، 323 مدرسه در قالب یک هزار و 121 کلاس درس به مساحت 181 هزار متر مربع در استان بوشهر احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه رتبه ششم استان در تامین فضای آموزشی حرکت بزرگی بود که به همت مدیران و فرمانداران استان محقق شده، بیان کرد: همچنین در 4 سال گذشته، 120 مدرسه با 363 کلاس درس با مساحت 67 هزار متر مربع در نقاط مختلف استان بوشهر افتتاح شده است.

گراوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه آب استان گفت: در 4 سال گذشته 850 کیلومتر شبکه انتقال و توزیع آب شهری و روستایی در استان اجرا و 20 هزار متر مکعب مخزن هم وارد مدار شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه 600 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی برای پروژه های آب استان هزینه شده است، افزود: در بخش آب شیرین کن، اقدامات انجام شده در 4 سال اخیر با هیچ کدام از دولت های قبل قابل مقایسه نیست به طوری که توانستیم 40 هزار متر مکعب آب از طرح های آب شیرین کن در استان تولید کنیم.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری 1200 میلیارد تومانی در حوزه آب شیرین کن استان آن هم در اوج تحریم ها و مشکلات مالی، از اقدامات ارزشمند استان در 4 سال اخیر بوده است.

گراوند اضافه کرد: با شیوع کرونا مشکلات تامین آب استان هم بیشتر شد اما خللی در همت مدیران برای مقابله با این مشکلات ایجاد نکرد.

استاندار بوشهر گفت: اجرای طرح های مختلف آب از جمله اصلاح شبکه ها شرایطی را رقم زد که در تابستان با مشکل چندانی مواجه نشدیم هر چند برخی مناطق مشکلاتی بوجود آمد.

استاندار بوشهر با اشاره به پروژه های مخابراتی و توسعه خدمات ارتباطی در استان گفت: در شهرستان عسلویه 37 نقطه تلفن همراه شهری مجهز به اینترنت 4G و 14 نقطه تلفن همراه روستایی دارد که 12 نقطه آن دارای اینترنت 3G است.

وی با اشاره به طرح های برقرسانی در استان بوشهر بیان کرد: ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی در استان در سال 95، 2.5 کیلووات بود اما امروز این رقم به 3200 کیلووات رسیده است.

گراوند افزود: در سال 92 ، 12400 کیلومتر شبکه فشار متوسط وضعیف در استان اجرا شده بود که این رقم با رشد 31 درصدی به 16 هزار و 100 کیلومتر در سال جاری رسیده است ضمن اینکه تلفات برق در استان از 17.5 درصد در سال 92 با 4.5 درصد کاهش به 13 درصد در سال جاری رسیده است.

استاندار بوشهر گفت: تعداد مشترکین برق استان در سال 92، 371 هزار مشترک بود اما اکنون این رقم با 36 درصد رشد به 505 هزار مشترک رسیده، همچنین میزان تامین انرژی مشترکین در سال 92، 4 میلیارد کیلووات ساعت بوده که با 64 درصد رشد به 617 میلیارد کیلووات ساعت رسیده است.

گراوند در مورد نرخ خاموشی برق در استان هم بیان کرد: بر اساس گزارش شرکت توزیع نیروی برق استان، میزان خاموشی به ازای هر مشترک دقیقه در سال 92، 987 دقیقه در سال بوده که این رقم با 432 درصد کاهش به 226 دقیقه در سال رسیده است.

وی با قدردانی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه پروژه های مسکن در روستاها گفت: استان بوشهر در بخش عمران روستایی در سال 93 رتبه 28 کشوری را داشت اما با اقدامات خوب صورت گرفته امروز رتبه نخست عمران روستایی را به خود اختصاص داده است.

گراوند اضافه کرد: در بخش اجرای پروژه بوستان های امید، در سال 93 حدود 63500 متر مربع اجرا شده بود که این رقم امروز به 609 هزار و 594 متر مربع رسیده است.

استاندار بوشهر گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، 970 پروژه مسکن ویژه محرومین را در استان شروع کرده که بجز پروژه 82 واحدی کنگان با 70 درصد پیشرفت فیزیکی، مابقی واحدها آماده تحویل بوده است.

وی در بخش دیگری از افتتاح طرح های هفته دولت با اشاره به سرمایه گذاری 500 میلیارد تومانی برای زیرساخت های طرح های تولیدی شیلاتی گفت: با اقدامات انجام شده سطح زیر کشت محصولات شیلاتی استان در 4 سال گذشته 100 درصد و تولیدی میگو پرورشی هم 2 برابر افزایش یافته است.

گراوند بیان کرد: در سال 92، 4100 هکتار اراضی پرورش میگو واگذار شده بود اما اکنون این رقم با 3 برابر افزایش به 12 هزار هکتار رسیده ضمن اینکه سطح زیر کشت محصولات شیلاتی استان در سال 92، 3 هزار و 40 هکتار بود که این رقم اکنون به 6100 هکتار رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار