رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد:

ارتقای توان دفاعی متناسب با پیشرفت‌ فناورانه

تهران (پانا) - رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه صحنه نبرد و نوع جنگ‌ها و ارتقای فناوری‌ها براساس دانش روز تغییر کرده است، تاکید کرد وزارت دفاع نیز باید در این عرصه متناسب با تغییرات پیش‌رو، کار را پیش ببرد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای توان دفاعی متناسب با پیشرفت‌ فناورانه

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین تکریم امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر سابق دفاع و معارفه امیر «محمدرضا قرایی آشتیانی» وزیر جدید دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که صبح امروز در مرکز همایش‌های امام علی شهرک امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: توسعه قدرت دفاعی برای نظام اسلامی یک وظیفه قطعی و اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به مسلمانان دستور داده که از جهت ساز و برگ نظامی تلاش کنید و خود را بسازید تا موجب بازدارندگی و عدم تعرض دشمنان شوید و بدین وسیله تهدیدات را از جامعه اسلامی دور کنید.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تدابیر فرمانده معظم کل قوا را در این زمینه دائماً شنیده و آویزه گوش قرار داده‌ایم، افزود: افزایش و ارتقای توان دفاعی همواره در احکام به فرماندهان نیرو‌های مسلح ابلاغ شده است و وزارت دفاع تمهید مقدمات آمادگی دفاعی و توسعه توان دفاعی را مبتنی بر پیشرفت تکنولوژی نظامی بر عهده دارد.

باقری گفت: امروز نظام اسلامی در مقطع زمانی خطیری قرار گرفته است؛ چراکه در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که مهمترین درگیری‌های جهان را در طول سال‌های اخیر دیده است؛ آمریکا به بهانه‌های گوناگون از جمله حادثه مشکوک ۱۱ سپتامبر به این منطقه لشکرکشی کرد و در طول تمام ۴۲ سال گذشته، همواره در منطقه حضور داشته و آن را ترک نکرده است و توطئه‌های متنوع‌تری را در منطقه ایجاد کرده که آخرینِ آن در افغانستان محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با ظلم و کشتار مردم افغانستان وارد این کشور شدند و پس از مدتی با شکست خفت‌بار، این کشور را ترک کردند؛ در واقع مردم افغانستان را دچار مشکلات متعدد کرده و و سپس این کشور را رها کردند و رفتند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: آمریکا با وجود بیش از ۲ هزار میلیارد هزینه که بر روی دست ارتش افغانستان گذاشت، ارتش این کشور را به ارتشی بی‌خاصیت، ظاهری و سست‌بنیان تبدیل کرد که تنها ۱۱ روز توانست در برابر گروه مهاجم مقاومت کند.

باقری با اشاره به اینکه سالانه بیش از چهار میلیارد دلار هزینه ارتش افغانستان شد، افزود: آمریکایی‌ها مسبب سایر توطئه‌ها و تهدید‌ها در این منطقه شده‌اند و در چنین شرایطی، کشوری می‌تواند با اقتدار به راه خود ادامه دهد که از توان دفاعی بومی، کارآمد و خوداتکا برخوردار باشد.

وی با تأکید بر اینکه امروز عصاره دانش‌ها در حوزه توان دفاعی و در خدمت ارتش‌ها قرار گرفته است، گفت: آنچه امروز مشاهده می‌شود، تغییر صحنه نبرد و تغییر نوع جنگ‌ها و ارتقای فناوری‌ها براساس دانش روز است که این موضوع سبب می‌شود تا وزارت دفاع نیز در این عرصه متناسب با تغییرات پیش رو کار را پیش ببرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: وقتی به جنگ «قره‌باغ» نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که با جنگ‌های گذشته تفاوت اساسی داشت و همان‌طور که شاهد بودیم در این جنگ، بسیاری از تجهیزات سنتی از خاصیت افتادند و کارایی لازم را نداشتند؛ لذا قطعا درگیری‌ها و منازعات آینده شگفتی‌های بیشتری را به همراه خواهند داشت.

آیین تکریم امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر سابق دفاع و معارفه امیر «محمدرضا قرایی آشتیانی» وزیر جدید دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز با حضور سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مرکز همایش‌های امام علی شهرک امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، سردار سرتیپ «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر سرتیپ «قادر رحیم‌زاده» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص)، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش و سردار دریادار «علیرضا تنگسیر‌ی» فرمانده نیروی دریایی سپاه حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار