رایزنی وزیر خارجه ایران با رئیس‌جمهور عراق

امیرعبداللهیان: ایران از استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق حمایت می‌کند/ برهم صالح از حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق، قدردانی کرد

تهران (پانا) - حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق به بغداد سفر کرده است با برهم صالح رئیس‌جمهور این کشور دیدار و ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهور کشورمان و تبریک برگزاری موفق نشست بغداد، حمایت جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق را مورد تاکید قرار داد.

کد مطلب: ۱۲۱۰۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
رایزنی وزیر خارجه ایران با رئیس‌جمهور عراق

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق نیز در این دیدار با تشکر از حضور هیئت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق، انجام اولین سفر خارجی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مقصد عراق را مهم خواند و از حمایت‌های ایران از عراق تقدیر کرد.

تحولات منطقه، همکاری اقتصادی و تجاری کشورهای منطقه و لزوم بسط و توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس‌جمهور عراق در این دیدار بود.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در ادامه دیدارهای خود در حاشیه نشست منطقه‌ای حمایت از عراق با مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور دیدار و درخصوص آخرین تحولات روابط دو کشور در ابعاد مختلف آن گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار، حضور خود به نمایندگی از ریاست جمهوری کشورمان در نشست حمایت از عراق را تاکیدی بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از عراق دانست.

امیر عبداللهیان همچنین درخصوص پروژه‌های اقتصادی فی‌مابین که منافع اقتصادی آن به دو کشور بازمی‌گردد و زیارت زوار ایرانی در ایام اربعین نیز با نخست وزیر عراق به گفتگو پرداخت.

مصطفی الکاظمی نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن حسن همجواری و راهبردی دانستن روابط دو کشور، از نقش سازنده و پایدار ایران در حمایت از عراق و همچنین حضور هیئت عالی‌رتبه ایرانی در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق قدردانی کرد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که همزمان با شروع کار خود، روز گذشته برای حضور در نشست حمایت از عراق به بغداد سفر کرده است، از ظهر دیروز دیدارهای متعددی با مقامات دیگر کشورهای حاضر در این نشست داشته است. دیدار با محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق، احمد ناصر المحمد الصباح وزیر خارجه دولت کویت، وزیر خارجه ترکیه و عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر برگزار کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار