معاون استاندار قم:

اظهارنظرهای غیرتخصصی موجب بی‌اعتمادی به واکسیناسیون شده‌است

۹۰ درصد هیئات مذهبی قم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند بودند

قم(پانا)-معاون سیاسی امنیتی استانداری قم عنوان کرد بخشی از گرفتاری‌های امروز جامعه ناشی از تعدد اظهارنظرهای غیرتخصصی در رابطه با مساله واکسن است که سبب بی‌اعتمادی بخشی از جامعه به واکسیناسیون شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۰۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اظهارنظرهای غیرتخصصی موجب بی‌اعتمادی به واکسیناسیون شده‌است

به گزارش روابط عمومی استانداری، «بیژن سلیمانپور» معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم، امروز سوم شهریور ماه در حاشیه جلسه ستاد استانی کرونا، گفت: از رسانه‌های استان درخواست داریم به دنبال تیترهای جذاب، هشدارآمیز و واقع‌بینانه در خصوص بیماری کرونا باشند و رسالت اطلاع‌رسانی خود را به بهترین شکل انجام دهند.

وی با درخواست از رسانه‌ها جهت تنوع در تیتر اخبار کرونایی، گفت: تا جلسه بعدی شورای اطلاع‌رسانی در هفته آینده به بهترین تیتر اخبار و گزارش‌های مربوط به کرونا رسانه‌های خبری قم جوایزی اهدا خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ادامه داد: بخشی از گرفتاری‌های امروز جامعه در تشویق مردم به واکسیناسیون از تعدد اظهارنظرهای غیرتخصصی در رابطه با مساله واکسن ناشی شده که سبب بی‌اعتمادی بخشی از جامعه به واکسیناسیون شده است. گاهی با یک اظهارنظر غیرتخصصی در خصوص مساله واکسیناسیون تلاش‌های کادر درمان و نظام سلامت برای ایجاد ایمنی عمومی از بین می‌رود. باید از هر گونه اظهارنظری که حس بی‌اثر بودن واکسیناسیون را در جامعه القا کند خودداری شود؛ واکسیناسیون یکی از مهمترین و مطمئن‌ترین راهکارهای مهار کرونا در جهان بوده است.

سلیمانپور اظهار کرد: وحدت نظر و رأی در انعکاس اخبار مربوط به کرونا باید در بین مسئولان استان به یک رویه ثابت تبدیل شود و این گونه نباشد که با یک صحبت احساسی یا غیرتخصصی سلامت و جان مردم به مخاطره بیفتد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با انتقاد از برخی مشکلات ایجاد شده در مرکز واکسیناسیون کارگران استان، یادآور شد: سند واکسیناسیون کشور یک طرح جامع است و دریافت محدود واکسن توسط کارگران یکی از شهرهای دیگر در این مرکز نباید منجر به تعطیلی کامل آن شود بلکه باید بر دقت نظر و انعطاف بیشتر مسئولان افزوده شود. تعطیلی دو مرکز واکسیناسیون قم طی روزهای گذشته به دلیل مراجعه افراد غیربومی سبب اعتراض خیرین شده است؛ نیت خیرین در کمک به تسریع در واکسیناسیون بوده و مباحث بعدی در درجه دوم اهمیت قرار دارند.

وی با اشاره به نزدیکی به اربعین حسینی(ع) بیان کرد: تصمیم‌گیری در خصوص اعزام زائران به کشور عراق و برپایی موکب بستگی به ستاد مرکزی عتباب و عالیات و تصمیمات کلان کشور دارد.

سلیمانپور در ادامه یادآور شد: در شرایط قرمز تردد خودروهای غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از قم ممنوع است و ممنوعیت تردد شبانه نیز به قوت خود پا برجاست.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در پایان اظهار کرد: ۹۰ درصد هیئات مذهبی قم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند بودند و نسبت به سلامت جامعه حساسیت ویژه نشان دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار