مدیر آموزش و پرورش کلات:

استانی شدن سهمیه فرهنگیان منجر به تضییع حق دانش‌آموزان در مناطق محروم خواهد شد

کلات(پانا)-پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کلات با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و سایر مسئولین ادارات شهرستان‌کلات با دستور کار پروژه مهر ۱۴۰۰ وساماندهی نیروی انسانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
استانی شدن سهمیه فرهنگیان  منجر به تضییع حق دانش‌آموزان در مناطق محروم خواهد شد

رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در ابتدای جلسه شورای آموزش و پرورش،ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت،به تشریح دستور کار جلسه پرداخت و افزود:همکاران ما در آموزش و پرورش شهرستان کارگروه های مربوط به پروژه مهر را تشکیل داده و هر کارگروه در حال انجام اقدامات لازم با همکاری مدیران محترم مدارس مبنی بر آماده سازی محیط و فضاهای کلاس درس برای بازگشایی در اول مهر هستند و وظایف هر یک از اعضای پروژه مهر تبیین شده تا روز اول درس اول را شروع کنیم. تصمیمات لازم برای بازگشایی مدارس با ستاد ملی کرونا است، ولی این آمادگی را داریم که اگر‌ کلاس ها به صورت حضوری باشد در شهرستان میزبان دانش آموزان عزیزمان باشیم و در غیر این صورت روز اول مهر در فضای مجازی کلاس ها برگزار می شود.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در پروژه مهر ساماندهی نیروی انسانی است، در سال جاری تعداد ۵۱ نفر از همکاران ما به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند،در مقابل، در آزمون های استخدامی که برگزار شده است،تعداد قابل توجهی از فرزندان این شهرستان توانسته اند سهمیه های لازم را کسب کنند تا نیروی تازه نفس به بدنه دستگاه تعلیم و تربیت تزریق شود.

پروانه گفت: در راستای پروژه مهر موضوعاتی همچون انتصاب مدیران ،پروژه های عمرانی، کتاب رسانی ،زیباسازی فضاهای آموزشی و ... به خوبی دنبال شده و با همت همکاران، مدیران مدارسی که لازم بود منصوب شدند، برخی از پروژه های عمرانی که در دست اقدام داریم تا قبل از مهر ماه افتتاح خواهد شد و موضوع ثبت کتب به پایان رسیده و کتاب های برخی از پایه ها را تحویل گرفته ایم و به محض دریافت مجوز در اختیار مدارس قرار می دهیم.برای بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید(درصورت حضوری بودن کلاس ها) نیازمند همکاری برون سازمانی با سایر دستگاه ها هستیم تا با شروع سال تحصیلی شاهد فضا و محیطی شاداب و بانشاط چه در مدارس و چه در سطح شهر باشیم.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده بیش از ۹۵ درصد از همکاران ما دُز اول واکسن های کرونا را دریافت کرده اند و امیدواریم تا قبل از بازگشایی مدارس دُز دوم واکسن هم تزریق شود.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت کلات اظهار کرد:دانش آموزان ما بیش از ۱۸ ماه از آموزش های حضوری دور بوده اند، ما این اطمینان خاطر را به اولیای گرامی خواهیم داد که اگر کلاس های درس حضوری برگزار شوند، هیچ گونه دغدغه ای نداشته باشند،چرا که تمامی تلاش خود را به کار می بندیم تا محیطی آرام،با رعایت پروتکل ها برای دانش آموزان عزیزمان فراهم آوریم و با توجه به اینکه معلمان ما واکسیناسیون شده اند نگرانی از این بابت نخواهیم داشت.

رمضان پروانه به موضوع مهم دانش آموزان بی بضاعت اشاره کرد و گفت: همه ساله قبل از آغاز مدارس با همکاری دستگاه های حمایتی شرایطی را فراهم می کردیم تا این عزیزان همانند سایر دانش آموزان کمبودی نداشته باشند،امسال نیز با پیگیری های لازم از طریق خیرین گرامی، ۱۰۰ درصد نیازهای دانش آموزان عزیز بی بضاعت تحت حمایت بهزیستی از قبیل( کیف،کفش لوازم التحریر ) را تامین کرده ایم که قبل از آغاز سال تحصیلی در اختیارشان قرار داه می شود و پنجاه درصد از هزینه های لازم جهت تهیه این اقلام برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) فراهم شده که در صورت تامین ۵۰ درصد دیگر توسط این نهاد، شادی را در دل این عزیزان ایجاد کنیم و در حد توان به سایر نیازمندان نیز کمک شود و به امید خدا این مهم نیز قبل از آغاز سال تحصیلی انجام خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات از استانی شدن سهمیه فرهنگیان در سال جاری گلایه کرد و گفت: این موضوع منجر به تضییع حق دانش آموزان در مناطق محروم خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به عدم وجود زیرساخت های لازم در برخی از نقاط شهرستان، گفت: در صورتی که آموزش ها به صورت غیرحضوری برگزار شود،فعالیت ها در بستر شبکه شاد باید دنبال شود، ولی نبود اینترنت باعث ایجاد مشکلات قابل توجهی برای دانش آموزان و معلمان می شود و این مساعدت مسئولین ذیربط در این زمینه را می طلبد.

در ادامه پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کلات، مهدی ناصری فرماندار شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی وباهنر و تبریک هفته دولت،یکی از شاخصه ها و دلایل متمایز بودن نظام مقدس اسلامی ایران را وجود ولایت فقیه را در راس حکومت دانست و افزود: از این فرصت هایی که در اختیارمان گذاشته اند باید به نحو احسن استفاده کنیم و یادمان باشد جا پای خون شهدا گذاشته ایم و به هر نحوی باید حرمت خون این عزیزان راحفظ کنیم و امیدوارم در این راهی که در پیش داریم بتوانیم بمانیم و گام برداریم.

وی آموزش و پرورش شهرستان را یکی از پایه های محکم و مهم در جامعه دانست و تشریح کرد: آموزش و پرورش شهرستان با مدیریتی توانمند، در بحث واکسیناسیون فرهنگیان و عموم مردم همکاری خوبی را داشته است و یکی از پایه های مهم و محکم در تمامی برنامه های جامعه، فرهنگیان هستند. امیدواریم تا قبل از بازگشایی مدارس،کلیه اقشار جامعه همکاری کنند و واکسن های کرونا را تزریق کنند.

ناصری بیان کرد:در بحث پروژه مهر انتظار داریم کلیه دستگاه های ذیربط همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند،در همه بخش های شهرستان،ستاد بازگشایی مدارس با محوریت آموزش و پرورش توسط بخشداری ها،شهرداری ها و دهیاری ها راه اندازی شود و همه نهادها پای کار بیایند و در زیباسازی فضای شهری و مدارس تلاش خود را به کارگرفته و اهتمام لازم را داشته باشند.آموزش و پرورش شهرستان در بسیاری از زمینه ها و استفاده از دستورالعمل ها،به نفع فرزندان بومی شهرستان عالی عمل کرده است،جذب نیروی بومی بسیار خوبی طی این دو سال صورت گرفته است و این به کادرسازی و نیروسازی کمک شایانی کرده است.

وی گفت:یکی از موضوعات مهمی که این روزها مدارس با آن درگیر هستند، هدایت تحصیلی است، این موضوع باید به جد دنبال شود و متناسب با رشته ها و سلیقه دانش آموزان عمل شود. در رشته های فنی تنوع ایجاد شود و به نحو مطلوب با ظرفیت های موجود شرایط را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

ناصری در ادامه ضمن‌انتقاد از عدم وجود زیرساخت ها و بدقولی بعضی از ادارات در راستای رفع مشکلات بیان کرد:با توجه به گستردگی و پراکندگی شهرستان در بحث زیرساخت ها،انتظارات مردم برطرف نشده و گاه نتوانسته ایم به دانش آموزان خدمات لازم را ارائه کنیم. این امر موجب افت تحصیلی خواهد شد،با وجود این مشکلات در آینده شاهد بروز ضعف های بسیاری خواهیم بود.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که پیگیر آن هستیم و از خواسته های مردم نیز است،همکاری صدا و سیما با مخابرات منطقه است،با توجه به ضرورت استفاده از فضای مجازی در مباحث آموزشی،از صدا و سیما تقاضا داریم با نصب دکل مخابراتی در‌ منطقه بابا کمال روستای قله زو مساعدت لازم را انجام دهند.

ناصری در پایان گفت: در بحث کمک به دانش آموزان محترم بی بضاعت،آموزش و پرورش کلات اقدامات خوب و ارزنده ای در سنوات گذشته و حال انجام داده است و امسال نیز خواهان این هستیم با کمک و همکاری سایر نهادهای حمایتی این اتفاق صورت بگیرد تا هیچ دانش آموزی بخاطر نداشتن امکانات اولیه از تحصیل باز نماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار