عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با پانا مطرح کرد؛

صنعت خودروسازی در کشور نقشه راه ندارد

خودروسازان به جای استفاده از ظرفیت صنعت قطعه‌سازی کشور تامین قطعات را با واردات جبران می‌کنند/ افزایش تولید در صنعت قطعه‌سازی به ثبات قیمت مواد اولیه وابسته است

تهران (پانا) - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نبود ثبات و نوسان‌های قیمتی در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع از جمله صنعت قطعه‌سازی درکشور می‌گوید بهبود کیفیت و افزایش تولید در این صنعت به ثبات قیمتی در مواد اولیه وابسته است.

کد مطلب: ۱۲۰۹۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
صنعت خودروسازی در کشور نقشه راه ندارد

محمود نجفی سهی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با پانا عدم ثبات در قیمت مواد اولیه مورد نیاز قطعه‌سازان به عنوان یکی از مشکلات مهم تولید مطرح کرد و افزود: «قطعه‌سازی در کشور چندین ماده اولیه دارد که فولاد، مواد پلمیری،فلزات رنگی، مس، روی و غیره از جمله آنها است و به جای آنکه قیمت آنها با ثبات و برای یک محدوده زمانی معین مثلا شش ماهه باثبات و تعیین شده باشد قیمت‌ها به طور دائم در حال تغییر است این درحالی است که در قراردادهایی که قطعه‌سازان با خودروسازان منعقد می‌کنند شرایط تولید وقیمت‌های اعلامی باید برای آنها مشخص باشد اما قیمت‌ها به طور دائم تغییر می‌کند.»

دلالی و واسطه‌گری چرخه باطل تامین مواد اولیه شده است و متاسفانه مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد

وی با بیان اینکه آنچه قطعه‌سازان را درانعقاد قرارداد با شرکت‌های خودروسازی مطمئن می‌کند نرخ‌ها است، تصریح کرد:‌ « در شرایط بی‌ثباتی قیمتی در مواد اولیه تولید نمی‌توان تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ کرد.»

نجفی سهی با اشاره به مشکلاتی که در تامین مواد اولیه واحدهای قطعه‌سازی وجود دارد، اظهار کرد:‌ «دلالی و واسطه‌گری چرخه باطل تامین مواد اولیه شده است و متاسفانه مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.»

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه قراردادهای منعقد شده با قطعه‌سازان قراردادهایی بلندمدت و دائمی نیست عنوان کرد:‌ « خودروسازان به جای استفاده از ظرفیت صنعت قطعه‌سازی کشور تامین قطعات را با واردات جبران می‌کنند.»

صنعت خودروسازی در کشور نقشه راه ندارد

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی در کشور نقشه راه ندارد، خاطرنشان کرد: « خودروهای بسیاری اکنون توسط شرکت‌های خودروساز در حال تولید است اما توجیه تولید قطعات آنها توسط واحدهای قطعه‌سازی مطرح است تا تیراژ تولید به اندازه‌ای باشد که کمیت و کیفیت لازم را داشته باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار