معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد:

ضرورت تشویق بی‌سوادان برای ثبت‌نام در کلاس‌های سوادآموزی

قم(پانا)- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم بر ضرورت تشوریق بی‌سوادان برای ثبت نام در کلاس‌های سوادآموزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تشویق بی‌سوادان برای ثبت‌نام در کلاس‌های سوادآموزی

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، حجت الاسلام «محمدرضا قاسمی نیا» معاون سوادآموزی این اداره کل، با اشاره به اینکه ثبت نام درکلاس های دوره سوادآموزی رایگان است، اظهار کرد: از تمام باسوادان و دستگاه های اجرایی انتظار داریم تا افراد محروم از نعمت سواد و کم سوادان را برای با سوادشدن و تداوم سوادآموزی شناسایی و تشویق و دعوت و راهنمایی کنند.
وی گفت: از شاخص های توسعه و پیشرفت هر کشور و جامعه ای ارتقای نرخ باسوادی هر فرد و توجه به رسیدن به عدالت بهره مندی آحاد جامعه از حداقل مهارت سواد خواندن و نوشتن است.
قاسمی نیا افزود: دوره سواد آموزی از پایه های اصلی نظام آموزش بزرگسالان است که با چهارصد ساعت آموزش مهارت های خواندن و نوشتن و درک و فهم متن های ساده فارسی و چهارعمل اصلی ریاضی و روخوانی قرآن کریم را آموزش می بینند. ضمن آنکه گواهی نامه قبولی این دوره برابر با پایان سوم ابتدایی محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: بی سوادان گروه سنی ۱۰سال به بالاتر می توانند برای ثبت نام و شرکت در دوره سوادآموزی به دفاتر مدارس شهر و روستا و ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان مراجعه کنند و دستگاه های اجرایی هم باید مخاطبان و مراجعان بی سواد را شناسایی و برای با سواد شدن تشویق و دعوت و راهنمایی کنند.
معاون سوادآموزی استان قم تاکید کرد: همه می دانیم که آموزش و آموختن از حقوق اساسی و اولیه هر انسان است و بسترساز شکوفایی او محسوب می شود و از نتایج آموزش، دانش و مهارت هایی است که به فرد توان می دهد تا از نیروی خود در خانواده و جامعه استفاده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار