نماینده خمین: اظهاراتی که جنبه قومیتی و نژادی دارد وحدت کلمه را خدشه‌دار می‌کند

قالیباف: مقام معظم رهبری در ارتباط ویدئوکنفرانسی با نمایندگان تاکید کردند که به موضوعات قومی و قوم گرایی پرداخته نشود

تهران (پانا) - نماینده مردم خمین در مجلس، اظهار کرد در مجلس شاهدیم برخی افراد با کم دقتی در بیانات خود، مسائلی را مطرح می‌کنند که بیشتر جنبه‌های قومیتی، نژادی و زبانی دارد، این موضوع استقلال، تمامیت ارضی و وحدت کلمه‌ای که در کشور وجود دارد و جزو اصول قانون اساسی است، را خدشه‌دار می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۰۹۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
نماینده خمین: اظهاراتی که جنبه قومیتی و نژادی دارد وحدت کلمه را خدشه‌دار می‌کند

علیرضا نظری در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، در اخطاری براساس اصول 9، 67 و 86 قانون اساسی گفت: در اصل 9 قانون اساسی آمده است که در جمهوری اسلامی ایران، آزادی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی از یکدیگر تفکیک ناپذیر هستند و حفظ آن وظیفه دولت و آحاد ملت است و کسی حق ندارد با استفاده از نام آزادی و استقلال سیاسی به استقلال سیاسی، نظامی و اقتصادی و تمامیت ارضی کمترین خدشه‌ای را وارد کند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براساس اصل 67 قانون اساسی سوگند یاد کرده‌ایم که از قانون اساسی و مصالح کشور دفاع کنیم، ادامه داد: براساس اصل 86 نمایندگان در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهارنظر و رأی خود کاملا آزاد هستند.

وی ادامه داد: ما در کشوری که به چهل و دومین سالگرد انقلاب آن رسیده‌ایم در شرایطی قرار داریم که وحدت و انسجام ملی، نهضت را به پیروزی نشاند و ما را تا این لحظه از عرصه آزمون‌های سخت، پیروز خارج کرده است. در مجلس شاهدیم برخی افراد با کم دقتی در بیانات خود، مسائلی را مطرح می کنند که بیشتر جنبه‌های قومیتی، نژادی و زبانی دارد، این موضوع استقلال، تمامیت ارضی و وحدت کلمه‌ای که در کشور وجود دارد و جزو اصول قانون اساسی است، خدشه‌دار می‌کند و در درازمدت می‌تواند به تهدیدی علیه نظام تبدیل شود.

نظری افزود: انتظار داریم مسئولان اداره جلسات صحن نسبت به کسانی که بیاناتی را مطرح می‌کنند، که می‌تواند وحدت و یکپارچگی کشور را تهدید کند، تذکر لازم را بدهند و اجازه ندهند این موضوع در مجلس یازدهم به عنوان مجلس انقلابی رقم بخورد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار گفت: این اخطار و تذکر بجایی است و من نیز در بین سخن ناطقان تذکر لازم را دادم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در ارتباط ویدئوکنفرانسی با نمایندگان تاکید کردند که به موضوعات قومی و قوم گرایی پرداخته نشود و ما در مقابل این موضوعات وظیفه شرعی و قانونی داریم.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه در برنامه‌ریزی مجلس به موضوع محرومیت‌زدایی توجه شده است، عنوان کرد: همه استان‌ها دارای نقاط محروم هستند و در حاشیه شهرهای برخوردار نیز شاهد مناطق محروم هستیم. به محرومیت زدایی باید به صورت عدالت محور و جغرافیا محور توجه شود. مجلس در بودجه سال 1400 این اقدام را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: به موضوعات محرومیت زدایی توجه داریم و امیدواریم نمایندگان موضوعات مطرح شده را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار