فرماندار شهرستان قرچک:

ظرفیت بالقوه سازمان‌ها در کاهش بحران‌های اجتماعی بی‌بدیل و یاری‌رسان است

قرچک(پانا)- فرماندار شهرستان قرچک ظرفیت بالقوه سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش بحران‌های اجتماعی را بی‌بدیل و یاری‌رسان دانست و از نقش سازمان‌ها در ایام شیوع کرونا تقدیر کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت بالقوه سازمان‌ها در کاهش بحران‌های اجتماعی بی‌بدیل و یاری‌رسان است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قرچک، بهمن خطیبی در جمع فعالان تشکل‌های مردم‌نهاد اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد در حدود هجده‌ماه پاندمی کرونا کم‌تر دیده شدند، درحالی‌ که می‌شد به‌خصوص در زمینه اطلاع‌رسانی، پیشگیری و مقابله با این بیماری از آنان استفاده‌های کافی و لازم برد.

او افزود: ظرفیت بالقوه سازمان‌ها در کاهش بحران‌های اجتماعی و هم‌چنین تشویق مردم به مشارکت حداکثری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و انتقال تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های دولت و ستاد ملی کرونا به اقشار مختلف جامعه بی‌بدیل و یاری‌رسان است.

خطیبی بیان کرد: برخی از سازمان‌های مردم‌نهاد به‌صورت داوطلبانه، برنامه‌ها و آموزش‌هایی در حوزه بهداشت و درمان برای اقشار آسیب‌پذیر ترتیب داده‌اند که جای تقدیر دارد اما همچنان جای خالی آنان در مقابله جدی با این بیماری منحوس، حس می‌شود.

او یادآور شد: سازمان‌ها با مشارکت در آموزش، به فرهنگ‌سازی جامعه، توانمندسازی مردم و شفاف‌سازی اموری مثل ضرورت واکسیناسیون، مسئولیت اجتماعی، بهداشت فردی و محیطی کمک می‌کنند که این اقدام‌ها می‌تواند مانند سپری در برابر معضلات اقتصادی، روان‌شناختی، اجتماعی، کاهش ارتباط‌ اجتماعی ناشی از کرونا و... از جامعه محافظت ‌کند.

فرماندار قرچک گفت: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در حل مشکل‌های مختلف جامعه اعم از اعتیاد، امور زیست‌محیطی، توانمندسازی خانواده‌های مستعد ولی محروم، بانوان و... برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌شدت مؤثر و ماندگار است؛ چراکه دخیل کردن مردم در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مهم دولت، با واسطه سازمان‌ها شکل می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار