برادر شهید مدافع‌حرم :

محرم و عاشورا اسلام را زنده نگه‌داشته‌اند

قرچک (پانا) - برادر یک شهید مدافع‌حرم گفت روز‌عاشورا روزی حماسی برای تمام شیعیان است و این واقعه عظیم همه رنگ آدم را با هر مذهبی گرد خویش نگه می‌دارد در صورتی که هیچ پادشاه و رسانه‌ای قادر به انجام این کار نیست.

کد مطلب: ۱۲۰۸۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
محرم و عاشورا اسلام را زنده نگه‌داشته‌اند

وحید عسگری برادر شهید مدافع‌ حرم مهدی‌ عسگری در رابطه با روز عظیم عاشورا عنوان کرد: عاشورا روز حماسی برای تمام شیعیان است و این واقعه‌ عظیم که همه رنگ آدم را با هر مذهبی گرد خویش نگه‌ می‌دارد در صورتی که هیچ پادشاه و رسا‌نه‌ای قادر به انجام این کار نیست .

او با اشاره به سخن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار کرد: همین محرم و صفر و عاشورا است که اسلام را زنده‌نگه می‌دارد . اربعین و عاشورا تمام معادلات‌ دنیا را بهم ریخته؛ به عقیده من خداوند زمان ظهور را در همین عاشورا و کربلا نشان می‌دهد.

عسگری بیان کرد: یکی از نشانه‌های ظهور‌ امام زمان‌(عج) این است که به زور حتی به شما غذا می‌دهیم، جای خواب فراهم می‌کنیم، هیچ کسی در اربعین و محرم گرسنه نمی‌ماند، زمان ظهور یعنی همین، قیام امام حسین‌(ع) در هر حالتی مکتب‌ درس و نشان دهنده‌ اوضاع‌ ظهورِ است .

او گفت: امام حسین(ع) به تمام دنیا در حین قدرت، مظلومیت را نشان می‌دهد؛ به نظر من عاشورا الگویی است که بتوان زمان‌ظهور را درک کرد. دشمن اربعین ما را به مار‌سیاه تشبیه کرده است که باید از این مار‌سیاه ترسید.

او افزود: دشمن از مردمانی که پای‌پیاده از نجف به کربلا چندین روز رهسپار می‌شوند واهمه دارد. آنها مسلمانان را به خشونت‌طلبی متهم می‌کنند در صورتی که اربعین و عاشورا اسلام واقعی را به جهان نشان می‌دهد.

خبرنگار دانش‌آموز: کیمیا قارلقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار