ایجاد بیمارستان صحرایی در ساوه

تهران (پانا) - دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی ششمین بیمارستان سریع‌الاستقرار این جمعیت خبر می‌دهد و می‌‌گوید این بیمارستان در مجاورت بیمارستان شهید مدرس شهرستان ساوه و باهدف بهبود خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، برپا شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۸۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد بیمارستان صحرایی در ساوه

به گزارش جمعیت هلال‌احمر، محمدحسن قوسیان مقدم با بیان اینکه استقرار این بیمارستان در کمتر از ۱۰ ساعت انجام شده، اظهار کرد: شیوع کرونا در روزهای اخیر شدت بسیار بالایی گرفته و جمعیت هلال‌احمر وظیفه خود می‌داند که در این شرایط یاریگر دانشگاه علوم پزشکی باشد.

وی گفت: از سوی دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه تمام نهادها بر بحران شیوع کرونا، وظیفه هلال‌احمر را دوچندان می‌کند.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در حال حاضر کمبود تخت‌های بیمارستانی به دلیل شیوع بالا کرونا است، افزود: جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی باتوجه‌ به درخواست دانشکده علوم پزشکی ساوه برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، چادر راب هال سریع‌الاستقرار خود را در بیمارستان شهید مدرس شهرستان ساوه راه‌اندازی کرد تا همکاران دانشکده علوم پزشکی ساوه با تجهیز آن در اسرع‌وقت این مرکز را وارد چرخه درمان بیماران کرونایی کنند.

قوسیان مقدم یادآور شد: ظرفیت این چادر راب هال ۵۰ تخت است که امیدواریم با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط به حالت عادی بازگردد.

گفتنی است ۶ بیمارستان صحرایی هلال‌احمر در استان‌های خراسان رضوی (دو بیمارستان در مشهد و سبزوار)، همدان، اصفهان، خراسان شمالی و ساوه راه‌اندازی شده و بنا بر دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر در صورت اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها، این جمعیت برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی (RDH) در هر استان آمادگی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار