عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

دفاع تمام قد اعضای کمیسیون امنیت ملی از وزیر پیشنهادی دفاع

عزیزی: امیر آشتیانی کارنامه و برنامه بسیار خوبی دارد/ توجه به کرامت انسانی در برنامه وزیر پیشنهادی قابل توجه و ستایش است/رویکرد تحولی وزیر پیشنهادی دفاع مورد توجه کمیسیون و مجلس خواهد بود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره نشست اعضای این کمیسیون با امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، برنامه‌های وزیر پیشنهادی و تاکیدات نمایندگان توضیح داد. وی تاکید کرد کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تمام برنامه‌ها، رویکردها و راهبردهای ایشان را منطبق بر اهداف و سیاست‌ها تشخیص داد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دفاع تمام قد اعضای کمیسیون امنیت ملی از وزیر پیشنهادی دفاع

مجلس شورای اسلامی بعد از معرفی وزرای پیشنهادی از سوی سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری و اعلام وصول نامه معرفی وزرا در جلسه علنی روز شنبه 23 مرداد از سوی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، جلسات خود را از روز شنبه گذشته در دو شیفت کاری با وزرای پیشنهادی شروع کرده است.

طبق اعلام مجلس شورای اسلامی این جلسات که از روز شنبه 23 مرداد آغاز شده است به تعداد 270 جلسه با وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس تا بعدازظهر روز سه‌شنبه 26 مرداد برگزار خواهد شد؛ در این جلسات، وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور یافته و ضمن ارائه گزازشی از سوابق خود، برنامه‌هایشان را برای نمایندگان تشریح خواهند کرد تا ارزیابی نهایی کمیسیون در جلسات رای اعتماد به سمع و نظر نمایندگان برسد.

همچنین قرار است جلسات رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی در دو یا سه شیفت کاری از روز شنبه 30 مرداد آغاز و نهایتا تا روز چهارشنبه 3 شهریور به پایان برسد.

در این باره ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره حضور محمدرضا آشتیانی، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست روز گذشته این کمیسیون به پانا گفت: «روز گذشته کمیسیون امنیت ملی میزبان امیر محمدرضا آشتیانی بودیم. وی از سوابق بسیار خوب و تجارب مناسبی برخوردار است.»

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی دو مولفه کارنامه و برنامه وزیران پیشنهادی را مورد توجه قرار خواهد داد، افزود: «وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم از کارنامه و هم برنامه بسیار خوبی برخوردار است.»

عزیزی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی دفاع رویکردی کاملا تحولی به حوزه وزارت دفاع دارد، گفت: «اعتقاد بر این است که ایشان از ظرفیت‌های وزارت دفاع استفاده کرده و با یک رویکرد جهشی، نیازهای نیروهای مسلح، نوسازی تجهیزات و ... را هدف‌گذاری کند.»

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: «در این نشست، کرامت نیروی انسانی و تامین نیازها و رفع گرفتاری‌های نیروهای مسلح از قبیل معیشت، مسکن و درمان و ... مورد بحث و تصمیم قرار گرفت. همه آنچه مربوط به حوزه پشتیبانی نیروهای مسلح است، در برنامه‌های امیر آشتیانی نیز مشخص بود.»

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: «رویکرد انعطاف‌پذیر به این معنا که نیروهای مسلح بتواند در مواقع حساس به کمک سایر بخش‌ها بشتابد، از جمله برنامه‌های خوب و تحولی امیر آشتیانی بود.»

عزیزی تاکید کرد: «کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تمام برنامه‌ها، رویکردها و راهبردهای ایشان را منطبق بر اهداف و سیاست‌ها تشخیص داد.»

این نماینده مجلس گفت: «اینکه وزارت دفاع وارد این حوزه شود که پشتیبان همه نیروهای زمینی، دریایی و هوایی، پدافند و موشکی باشد، تحولی و مناسب است. این رویکرد قابل پذیرش و ستایش است. توجه به کرامت نیروهای انسانی در برنامه وزیر پیشنهادی قابل توجه است و مورد توجه کمیسیون و مجلس شورای اسلامی خواهد بود. براساس کارنامه و تجارب امیر آشتیانی، یقین داریم ایشان منشاء تحول خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار