سرپرست تبلیغات اسلامی همدان در گفتگو با پانا:

مساجد مراکز تربیت و تعاون اجتماعی هستند

خبرگزاری پانا: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه مسجد جایی برای اصلاح باطن است، گفت: مساجد مراکز تربیت و تعاون اجتماعی هستند.

کد مطلب: ۱۲۰۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری پانا، افزود: اصل مسجد و قداست آن و جایگاه خاصش در اسلام و فرهنگ الهی مسلمانان از جایگاه رفیعی برخوردار است.

وی اظهار داشت: مسجد اثری روشن در توجیه عمومی مسلمانان دارد و مجمع‏های اسلامی است كه مردم را در سایه شعار "انما المؤمنون اخوه‏" جمع می كند و مظهر وحدت و برابری مردم است.

حجت الاسلام جمشیدی از وجود 340 مسجد در شهرستان همدان خبر داد و عنوان داشت: مسلمانان در مساجد، كنار هم یكجا می ‏نشینند و به نصایح اسلامی در خطبه‏ های نماز جمعه و نماز عید گوش می‏ دهند و یكدیگر را می ‏شناسند.

وی در ادامه با تأکید بر حفظ قداست و جایگاه مساجد، اظهار داشت: هم اکنون وظیفه همه مسلمانان و روحانیون تشویق و ترغیب جوانان به حضور در مسجد و تببین نقش مسجد برای آنان است.

جمشیدی عنوان داشت: اجتماع مسجد، سبب محبت و الفت دل ها و تحكیم پیوندها و روابط و آگاه شدن از حال یكدیگر و تبادل افكار در مسایل دینی و دنیایی و همدردی در غم و شادی یكدیگر است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان افزود:مسلمانان احكام اسلام و شرایع دین را در مسجد می ‏آموزند و بهترین پایگاه برای علم و عبادت و امر به معروف و نهی از منكر و دمیدن روح اخوت بین مسلمانان به شمار می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار