آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از جزئیات برگزاری امتحانات نهایی شهریور تا تمدید زمان ثبت نام مدارس

تهران (پانا) - هفته گذشته با برگزاری پویش دانش‌‌آموزی احلی من العسل همزمان با ششم محرم آغاز شد و با ارائه برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم ادامه پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
از جزئیات برگزاری امتحانات نهایی شهریور تا تمدید زمان ثبت نام مدارس

برگزاری پویش سراسری دانش‌آموزی احلی من العسل از سوی اداره کل قران، عترت و نماز وزرات آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل استان زنجان، اعلام زمان اعلام نتایج آزمون جامع مشمولان استخدامی آموزش و پرورش، اعلام زمان شرکت در جشنواره ­­تجارب و ایده‌­های برتر اردویی و اردوگاهی و اعلام برنامه امتحانات نهایی شهریورماه از جمله اخبار مهم آموزش و پرورش در هفته گذشته بود.

در گزارش پیش رو اهم اخبار هفته گذشته را مرور می‌کنیم:

از راه‌اندازی 8 کانال آموزشی تا افزایش تاب‌آوری دانش‌آموزان

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه کلان آموزش و پرورش یکی از پررنگ‌ترین معاونت‌های این وزارتخانه در ایام شیوع کرونا بوده است. در این ایام، این معاونت اقدامات گسترده‌ای انجام داد که بخش اعظمی از این مهم در فضای مجازی و به صورت گسترده در سراسر کشور بروز و ظهور پیدا کرد و با استقبال خوبی از طرف خانواده بزرگ فرهنگیان و دانش‌آموزان مواجه شد.

با تعطیلی مدارس کشور به علت شیوع ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت را تعطیل نکرد و از طریق شبکه‌های مجازی مختلف و رسانه ملی پیگیری لازم برای جبران این تعطیلی‌ها را سامان‌دهی کرد. اما وجود شبکه‌های مجازی گوناگون و پیام‌رسان‌های مختلفی که خانواده‌ها باید برای استفاده دانش‌آموزان استفاده می‌کرد عزم مسئولان آموزش و پرورش را جزم کرد تا برای ساماندهی و استفاده از یک شبکه واحد آموزشی اقدام کند.

در این بین شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش‌آموزان) از ابتکارات معاونت پرورشی و فرهنگی در سال‌های گذشته بود. نقطه قوت و مثبت این شبکه امنیت اطلاعات دانش‌آموزان و فرهنگیان است زیرا این سامانه در درون خود آموزش و پرورش طراحی و اجرا شده است هیچ گونه اطلاعات فردی به بیرون مجموعه درز نمی‌کند.

معاونت پرورشی و فرهنگی نیز از ابتدای این شکل گیری همپای بخش آموزش وارد شبکه شاد شد و از همان آغاز فعالیت این شبکه کانال معاونت پرورشی و فرهنگی در این شبکه ایجاد شد و مطالبی که در 4 بخش فعالیت‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز، فعالیت‌های اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی و سازمان دانش‌آموزی در این کانال قرار گرفت از فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان و فرهنگیان در دوران قرنطینه و تعطیلی مدارس بود.

به گفته علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این ایام به شبکه شاد ورود پیدا کرد و از دو طریق به فعالیت‌ها ادامه داد. مشاوران در گروه‌های کلاسی اضافه شدند و ۸ کانال اختصاصی ایجاد شد که فعالیت‌ها در این کانال‌ها با معماری و برنامه‌های مشخصی دنبال می‌شود. این کانال‌ها بیش از یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب دارد و حدود ۵ هزار و ۲۷۰ محتوا در بخش‌های مختلف تولید کرده است.

اهم برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم

با تقدیم لیست کابینه سیزدهم به مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهور، گمانه زنی‌ها پیرامون گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به پایان رسید و «حسین باغگلی» برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش باید با ارائه برنامه‌های خود برای جذب و همراهی جامعه مخاطب 40 میلیونی آموزش و پرورش تلاش کند.

باغگلی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت سیزدهم در هفته گذشته جلسات مختلفی با کمیسون‌ها داشت و مطالبی برای دفاع از برنامه‌های خود در صفحات مجازی منتشر کرد.

زمان ثبت نام مدارس تمدید شد

رضوان حکیم زاده رییس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش خبر داد دانش‌آموزانی که به هر دلیلی تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند بعد از تعطیلات کرونایی می‌توانند به مدارس مراجعه کنند.

فرهنگیان آموزه‌های مکتب احیابخش عاشورا را در نهاد فرزندان نهادینه کنند

وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی، سالروز شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت و از فرهنگیان جامعه خواست، آموزه‌های این مکتب احیابخش را در نهاد فرزندان این سرزمین اسلامی، نهادین کنند.

محسن حاجی میرزایی همچنین درپی درگذشت فرحناز عاقل معلم کلاس دوم دبستان هاشمی آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران که در شرایط شیوع کرونا برای دانش‌آموز دختر تبعه افغانستان که دسترسی به گوشی هوشمند نداشت کلاس درس را در پارک برگزار می‌کرد، پیام تسلیت صادر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار