نشست هم‌اندیشی «سوادآموزی مدرسه‌محور» در آموزش و پرورش قم برگزار شد

قم(پانا)- نشست هم اندیشی «سواد آموزی مدرسه محور» با حضور معاون سوادآموزی و مسئولان روابط عمومی اداره کل و نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست هم‌اندیشی «سوادآموزی مدرسه‌محور» در آموزش و پرورش قم برگزار شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، نشست هم اندیشی «سواد آموزی مدرسه محور» با حضور حجت الاسلام «محمد رضا قاسمی نیا» معاون سوادآموزی و همچنین مسئولان روابط عمومی اداره کل و نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان قم برگزار شد.
حجت الاسلام قاسمی نیا در این نشست با اشاره به اهمیت تبیین فعالیت های روابط عمومی ها و جایگاه آنها در ارتباطات درون و برون سازمانی مخصوصا در حیطه آموزش و پرورش، اظهار کرد: ضرورت دارد از تمام ظرفیت روابط عمومی ها خصوصا در زمینه بهره مندی از بستر شبکه شاد و اطلاع رسانی به اولیای بی سواد و کم سواد و سایر ساکنین مجاور مدارس برای جذب و ثبت نام از بی سوادان و کم سوادان، ارتقاء باسوادری و انسداد مبادی بی سوادی در سطح استان و کشور استفاده شود.
وی افزود: شایسته است متولیان این کار به طور کامل در جریان فعالیت های سواد آموزی قرار بگیرند و از هنر و ابزار گفتاری و رسانه ای قدرتمند برای اطلاع رسانی بهتر و اثرگذاری بیشتر استفاده کنند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه کانون اصلی فعالیت های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی محلی است و سوادآموزی و آموزش بزرگسالان یکی از موثرترین پایه ها محسوب می شود.
وی ادامه داد: از این رو جذب اولیای بی سواد و کم سواد دانش آموزان از طریق استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگیان که مهمترین رکن مدرسه و آموزش هستند و نیز سرباز معلمان و دانشجو معلمان امکان پذیر خواهد بود.
عضو شورای معاونین استان خواستار شد: کارشناسان و مسئولین روابط عمومی نواحی و مناطق آموزش و پرورش همکاری و تعامل مستمر در زمینه اجرای طرح هاو برنامه های سواد آموزی و ارتقای میزان سطح با سوادی اولیا را داشته باشند.
غلامرضا رضایی مدیر اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش قم نیز با اشاره به ضرورت بررسی شیوه های موثر تبلیغی و ترویج سوادآموزی عنوان کرد: کارشناسان روابط عمومی نسبت به این مهم نیز حساسیت به خرج داده و در اجرای برنامه‌های خود اقدامات شایسته‌ای را به عمل آورند.
وی افزود: همه باید در جذب افراد بی‌سواد تلاش کنیم و با بهره‌گیری از پتانسیل های درون و برون‌سازمانی ظرفیت‌های بالقوه دستگاه‌های دیگر را نیز به بالفعل تبدیل کنیم.
رضایی عنوان کرد: لازمه رسیدن به اهداف، برنامه ریزی، تلاش و استفاده از روش های جدید، متنوع و متفاوت است که کارشناسان روابط عمومی می توانند با استفاده از آن، موفقیت و پیشبرد روزافزون را رقم بزنند.
دراین جلسه مقرر شد از کارشناسان و مسئولین برتر روابط عمومی ها مقارن با روز جهانی سواد آموزی تجلیل شوند.
همچنین در این جلسه کارشناسان روابط عمومی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در موضوع سواد آموزی، تحکیم و تعمیق سواد پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار