تداعی ۳۳ روز مقاومت و پایداری حزب‌الله

جوادآباد(پانا)- جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان و پایداری و مقاومت آنها در برابر رژیم غاصب صیهونیستی علاوه بر قدرت نمایی حزب‌الله و پیروزی اراده و ایمان بر زور و زر اربابان قدرت به نوعی تداعی‌گر نقشه راه انقلاب اسلامی و نشات گرفته از نهضت مردم ایران در مقابل رژیم ستمشاهی پهلوی بود.

کد مطلب: ۱۲۰۷۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تداعی ۳۳ روز مقاومت و پایداری حزب‌الله

۲۳ مرداد روزی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حزب‌الله به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید. روزی که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخت و بذر مقاومت ثمره داد. اهمیت این روز نه در یک تاریخ و رویداد نظامی، بلکه در تحقق راهبردی است که حضرت امام خمینی (ره) پایه‌گذاری کردند و به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تداوم یافت. در واقع مقاومت، تنها گزینه حل مساله فلسطین و فراتر از آن، راه حل اسلام حقیقی در تقابل با استکبار است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به مناسبت پیروزی حزب الله لبنان در برابر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، ۲۳ مرداد را روز «مقاومت اسلامی» نام‌گذاری کرد تا بدین ترتیب، تجلیل از واژه مقدس «مقاومت» را برای همیشه ماندگار و جاویدان کند.

سرگرد جمالی مسئول بسیج دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش جوادآباد در گفتگو با پانا گفت: جنگ ۳۳ روزه که در میان لبنانی‌هابه «نبرد تموز» شهرت یافته و براساس یک «نقشه جامع» که به وسیله آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، عربستان و برخی احزاب لبنان طراحی شده بود به اجرا درآمد. در همان هفته اول، ارتش رژیم صهیونیستی که توانایی جنگیدن با حزب الله را نداشت، مایل بود، پایان جنگ را اعلام کند.

او ادامه داد: اما آمریکایی‌ها اصرار داشتند که این رژیم چیزی را به دست آورد و سپس آتش بس را اعلام کند. از این رو، سه هفته دیگر با اصرار آمریکایی‌ها جنگ ادامه پیدا کرد اما در نهایت آمریکا نیز تسلیم شد و با تصویب قطعنامه ۱۷۰۱شورای امنیت بر پایان آن مهر تأیید کوبید. وقتی جنگ تمام شد، ۲ طرف جنگ در دو وضعیت متفاوت قرار داشتند. صهیونیست‌ها یکی یکی به شکست سنگین خود اذعان کردند و البته آمریکایی‌ها نیز اینگونه اعتراف کردند: «هیچ کس پیروز نشده است!»

جمالی بیان کرد: جنگ ۳۳ روزه بازتاب‌های گسترده‌ای بر روی رژیم صهیونیستی داشت و از همین رو، پس از این جنگ، تصمیم گرفته شد که سوریه از محور مقاومت خارج شود؛ چرا که این کشور پشتوانه‌ایبزرگ برای مقاومت است و با ضربه زدن به آن می‌توان پشت مقاومت را شکست. اگر هرج و مرج در منطقه حاکم شود، در نهایت باعث نابودی رژیم صهیونیستی و ضربه خوردن به منافع آمریکا هم خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: حزب‌الله با نیروی ایمان و اراده مستحکم خود و با الگوگیری از سیره و راه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب، در مقابل رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی که مورد حمایت استکبار جهانی و ارتجاع عرب منطقه بود، قرار گرفت و از این جنگ نابرابر، سربلند و پیروز خارج شد و رژیم جنایتکار اسرائیل و حامیانش بیش از پیش خوار شدند.

خبرنگار: ملیحه خواری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار