رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش رودهن:

ناامیدی نسبت به آینده در دین ما نکوهیده است

رودهن(پانا)-ناامیدی نسبت به آینده از مباحثی است که در دین ما نیز نکوهیده است، به عبارتی ناامیدی از رحمت خداوند از گناهان عنوان شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۷۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ناامیدی نسبت به آینده  در دین ما نکوهیده است

صدیقه کاظم‌پور رییس مرکز مشاوره آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا گفت: ناامیدی نسبت به آینده از مباحثی می‌باشد که در دین ما نیز نکوهیده است، به عبارتی ناامیدی از رحمت خداوند از گناهان عنوان شده است. گاهی اوقات آرزوها و رویاهایی برای خود تصور می‌کنیم و در ادامه ذهن ما به سمت چگونگی رسیدن به خواسته‌هایمان می رود و اما و اگرها ما را به سمت ناامیدی می‌کشاند.

او ادامه داد: در واقع ما رسیدن به آرزوها رو با توانایی‌های محدود خودمان می‌بینیم و فراموش می‌کنیم که قدرت خداوند نامحدود است و او به هر چیزی قادر است. به نظر من وقتی یاد بگیریم که چگونه توکل کنیم و چگونه خود را به خدا بسپاریم خداوند متعال بهتر‌ین‌ها را در مسیر زندگی ما مهیا می‌کند.

او گفت: البته این به این معنا نیست که آرزو کنیم و تلاش نکنیم، بلکه به این صورت است که ما اهداف خودمان را انتخاب کنیم و در این راستا تلاش کنیم و مطمئن باشیم که خداوند یاریمان می‌کند. در این صورت راه رسیدن به اهداف برایمان آسان می‌شود.در کل با توکل می‌توان بر ناامیدی چیره شد و با آرامش بیشتری در راستای رسیدن به اهداف گام برداشت.

کاظم‌پور بیان کرد: همیشه به هدف‌ها و پیشرفت‌هایی که داشته‌اید توجه کنید و آنها را بازبینی کنید. زیرا در حین مقابله با مانعی سخت از بهترین راه‌‌های مقابله با ناامیدی در آینده همین بازنگری است. در حین داشتن هدف جزئیات کامل آن را بررسی و یادداشت کنید و حتما" جواب این که چه علتی باعث شد این هدف را تعیین کنید را مشخص کنید. برای مثال، اگر شما نسبت به دیگر کارمندان در شرکت کار بیشتری انجام می‌دهید برای ارتقا شغلی است یا نه دستمزد بیشتر؟

خبرنگار دانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار