فضل‌الله باقرزاده در گفت‌وگو با پانا:

ناداوری مدال المپیک را از شمشیربازی ایران گرفت

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون شمشیربازی علت ناکامی تیم ملی را در المپیک ناداوری عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۷۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ناداوری مدال المپیک را از شمشیربازی ایران گرفت

فضل‌الله باقرزاده در گفت‌وگو با پانا، درباره عملکرد تیم سابر ایران در میدان المپیک گفت: «ما برای کسب مدال تیمی به المپیک رفته بودیم و شمشیربازان ما تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا بتوانند به این مدال برسند اما گاهی اوقات در ورزش اتفاقاتی می‌افتد که خارج از دست ماست، همه دیدند اگر داور ضربه آخر پاکدامن را به نفع ما می‌گرفت الان شرایط طور دیگری رقم می‌خورد اما نشد.»

وی اظهار کرد: «تیم ایران در نهایت شایستگی دستش از مدال کوتاه ماند. ما از الان تا یک سال دیگر برای مسابقات بازی‌های آسیایی زمان داریم، تمام تلاش ما کسب مدال در آن مسابقات است بنابراین برنامه‌ها حول محور آن رقابت‌ها خواهد بود. پیمان فخری به تازگی به ایران بازگشته است بنابراین پس از چند روز با او برنامه‌ریزی خواهیم کرد.»

باقرزاده گفت: «تیم سابر در المپیک واقعا تلاش کرد، درست است که آنها باختند و دستشان از مدال کوتاه ماند اما آن چیزی که ما را خوشحال می‌کند این است که مردم از عملکرد شمشیربازان راضی هستند، در حالی که ساعت مسابقات شمشیربازی به وقت ایران ۴.۳۰ بود، اما آنها بیدار می‌شدند و این مسابقات را می‌دیدند و به ما بازخورد می‌ذادند. این موضوع خیلی برای ما اهمیت داشت.»

رئیس فدراسیون شمشیربازی خاطرنشان کرد: «دو ملی‌پوش سابر علی پاکدامن و مجتبی عابدینی تجربه حضور در المپیک داشتند و‌ دو شمشیرباز دیگر برای اولین بار در المپیک حضور پیدا کردند. این تیم با تجربه‌ای که به دست آورده با قدرت‌تر و باانگیزه‌تر بازمی‌گردد تا در بازی‌های آسیایی به مدال برسند. ما همه نقد‌ها را هم می‌پذیریم و قطعا پس از کسب تجربه المپیک باقدرت‌تر ظاهر خواهیم شد.»

وی ادامه داد: «سرمربی اپه را هفته آینده اعلام خواهیم کرد، با سرمربی فلوره هم صحبت کردیم و او برنامه ۶ ماه خود را داد. او درخواست اردوی مشترک با کشورهای خارجی مثل روسیه داده بود که ما هم موافقت کردیم البته اگر شرایط کرونا اجازه بدهد. متاسفانه در دو سه سال اخیر، کرونا شرایط را سخت کرد و خیلی از برنامه‌های ما پیش نرفت اما چاره‌ای نیست و شرایط برای همه یکسان است. امیدوارم در نهایت بتوانیم در میدان‌های پیش رو موفق عمل کنیم تا المپیک را حبران کرده باشیم.»

باقرزاده تاکید کرد: «شاید الان به خاطر شکست سابرها کمی با مشکل روبه‌رو شوند اما آنها با انگیزه برمی‌گردند و ما هم برای آنها باید شرایط را فراهم کنیم تا جایگاه خود را حفظ کنند. مسابقات جلم جهانی شمشیربازی شروع شود، باید شمشیربازان آماده باشند. همانطور که گفتم هر انتقادی را می‌پذیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار