فواید و معایب آموزش در فضای مجازی

رودهن(پانا)- مدیر سه مدرسه ابتدایی امام‌رضا(ع)، متوسطه اول نرگس و متوسطه دوم محدثه روستای مهرآباد رودهن ازفواید و معایب آموزش در فضای مجازی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۰۷۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
فواید و معایب آموزش در فضای مجازی

شهربانو مرشدی‌راد در گفت و گو با پانا گفت: آموزش در فضای مجازی معایب و فوایدی دارد که یکی از این فواید این است که دانش‌آموز می‌تواند فیلم ضبط شده آموزش را به هر تعداد دفعات مشاهده کند که این امکان در آموزش حضوری امکان‌پذیر نیست و یکی از معایب این فضا، مشکلات اینترنتی و آموزشی است.

او ادامه داد: دانش‌آموزان در این فضا حتما" افت داشتند هم از نظر آموزشی و هم از نظر تربیتی. دانش‌آموزان قبل از پاندمی کرونا در مدرسه از صبح حاضر می‌شدند و ما می‌توانستیم از نظر تربیتی خداباوری و حجاب دانش‌آموزان را تقویت کنیم اما الان با توجه به آموزش مجازی دیگر امکان تربیت و خداباوری در دانش‌آموزان دیگر فراهم نیست.

او افزود: همکاران من در همین چند سال آموزش در فضای مجازی کانال‌های پرورشی را ایجاد کردند و در تلاش هستند که در این کانال‌ها آموزش‌های تربیتی و درسی را به دانش‌آموزان، آموزش دهند.

مرشدی‌راد بیان کرد: ما سعی کردیم گروه‌هایی با دانش‌آموزان و اولیاء داشته باشیم که دانش‌آموزان بتوانند با هم صحبت کنند و نظرات خودشان را به گوش ما برسانند. ما سعی کردیم که خود را به دانش‌آموزان نزدیک کنیم و به مشکلات و نظرات دانش‌آموزان گوش دهیم و آنها را رفع و از نظراتشان برای بهبود آموزش استفاده کنیم.

مدیر مدرسه ابتدایی امام‌رضا(ع) رودهن ادامه داد: ابتدای شیوع ویروس کرونا و تبدیل آموزش حضوری به آموزش مجازی ما مشکلات فراوانی داشتیم. دانش‌آموزانی را داشتیم که تلفن‌های همراه نداشتند و ما حداقل پنجاه خانواده را داشتیم که حتی نمی‌توانستند بسته اینترنتی را برای دانش‌آموزخود تهیه و خریداری کنند.

او بیان کرد: سال اول آموزش مجازی مشکلات زیاد بود اما ابتدای سال دوم آموزش ما با افراد نیکوکار هماهنگ کردیم که برای دانش‌آموزان بتوانیم تلفن همراه تهیه کنیم و یا شرایطی رو فراهم کردی که پدر خانواده بتواند موبایل قسطی خریداری کند و با کمک بعضی از افراد خیر توانستیم برای دانش‌آموزان بسته‌های اینترنتی تهیه و در اختیار انها بگذاریم.

مدیر واحدهای آموزشی آموزش و پرورش رودهن تصریح کرد: در کل سابقه کاری من در آموزش پرورش در همین روستا آموزش پرورش منطقه توجه کمتری به مدارس روستایی داشتند و بیشترین توجه به مدارس شهری بوده و در این چند سال فقط خیرین و اولیاء در کنار ما بودند.

خبرنگار دانش‌آموز: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار