به مناسبت روز خبرنگار؛

آیین تجلیل از خبرنگاران پانا درآذربایجان غربی برگزار شد

ارومیه (پانا) - آیین تجلیل از خبرنگاران پانا به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از خبرنگاران پانا درآذربایجان غربی برگزار شد

آیین تجلیل از خبرنگاران پانا به مناسبت روز خبرنگار با حضور رییس و اعضای سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی در این نشست به اهمیت کار رسانه ای اشاره رکرد و گفت: در دنیای امروز گستردگی و نفوذ روزافزون رسانه‏ های جمعی مدرن و محصولات آن به عنوان برجسته‏ ترین دستاوردهای جهان صنعتی و فناوری‏های فرهنگی و ارتباطی، همه پدیده ‏ها و عناصر فرهنگی را به گونه‏ های مختلف پوشش داده است.

حسین عباس زاده گفت: جامعه آموزش و پرورش خود به مانند یک رسانه بزرگ عمل می کند و فعالیت های آن از طرق مختلف به جامعه هدف خود تأثیر می گذارد، اما فعالیت ها و برنامه های آن باید از طریق رسانه های جمعی و تخصصی مورد انتشار قرار گیرند.

وی گفت: خبرگزاری پانا به عنوان مبلغ و آیینه فعالیت های آموزش و پرورش باید عمل کند ،خبرگزاری پانا یک فرصت عالی و پتانسیل قوی به شمار می رود که آموزش و پرورش می تواند در حوزه اطلاع رسانی از آن در زمینه تعلیم و تربیت استفاده کند.
وی اضافه کرد: خبرگزاری پانا به عنوان مرجع تعلیم و تربیت امر رسانه در آموزش و پرورش شناخته شده و توسعه فعالیت های آن با نگاهی آموزشی انجام می شود.

عباس زاده در رابطه با نحوه فعالیت پانا گفت: سواد رسانه ای سعی دارد آگاهی آحاد افراد جامعه را به شکل های مختلف پیام، در زندگی روزانه افزایش دهد و به شهروندان یاری دهد تا پینشها و باورهای مردم را ارزیابی کرده، فرآیند شکل گیری فرهنگ عمومی را مورد بررسی قرار دهد.خبرگزاری پانا به طور فزاینده ای اطلاعات، سرگرمی و آگهی های مختلف را به افراد جامعه و به خصوص جامعه هدف خود که دانش آموزان و فرهنگیان هستند، عرضه می کنند و نقشی مهم در شکل دهی و نفوذ به فرهنگ، ارزش، باور، اعتقادات و دیدگاه ها در بردارند.

وی گفت: بعد تربیتی خبرگزاری پانا نیز طی سال های اخیر با پیشرفت خوبی مواجه شده و هزاران نفر از دانش آموزان استان در دوره های آموزشی شرکت کرده اند و ثمره این دوره در کنار افزایش سواد رسانه ای دانش آموزان، تربیت دانش آموزان علاقه مند و مستعد در حوزه رسانه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار