روند رأی اعتماد به وزرای دولت سیزدهم

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به چگونگی روند رأی اعتماد به وزرای دولت سیزدهم، تاکید کرد اعلام وصولِ لیست کابینه دولت به‌سرعت انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
روند رأی اعتماد به وزرای دولت سیزدهم

به گزارش رادیو گفت‌وگو، محمدمهدی مفتح با اشاره به اینکه خطوط کلیِ برنامه هفتم توسعه در حال بررسی در مجلس است، گفت: در انتظار ارائه لایحة برنامه از سوی دولت به مجلس هستیم.

وی از جلساتِ متعدد به‌منظور بررسی اجرای بودجه سخن گفت و افزود: بازوی قوی کمیسیون برنامه‌وبودجه، دیوان محاسبات است که با اختیارات وسیعی که در حوزه بودجه دارد، تاکنون فعالیت‌های خوبی شکل‌گرفته است و احتمالاً اگر در حوزه اجرا شاهد مغایرت‌هایی باشیم، دیوان وظیفه گزارش به مجلس را دارد.

مفتح رسیدگی به مسائل مالی مجلس را از دیگر وظایفِ کمیسیونِ تلفیق برشمرد و گفت: دارایی و هزینه‌های مجلس، قانوناً بر عهده کمیسیون تلفیق است و گزارش سالیانه آن باید به صحن ارائه شود.

وی در ادامه اصلاح ساختار بودجه و رسیدگی به برنامه هفتم توسعه را از دیگر موضوعات موردنظر کمیسیون دانست و از شکل‌گیری دو کمیتة مجزا بدین منظور خبر داد.

مفتح همچنین درباره کم و کیف و نحوه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادیِ دولت رئیسی گفت: رئیس‌جمهور، وزرا را همراه با زندگی‌نامه و برنامه‌ها به مجلس معرفی می‌کند که در کمیسیون‌های ذی‌ربط هر وزیر حضور یافته و به سؤالات پاسخ می‌دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: نمایندگان طی یک هفته، با وزرا تماس گرفته و جلسه می‌گذارند و از برنامه و توانمندی آن‌ها آگاهی می‌یابند و بدین ترتیب نمایندگان آماده می‌شوند که در صحن علنی، بحث و گفتگویی با وزرای پیشنهادی صورت دهند و مخالفین و موافقین نظرات خود را مطرح کنند.

مفتح نسبت به دریافتِ لیست وزرای پیشنهادی ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: هنوز از زمان قانونیِ رئیس‌جمهور برای تقدیم لیست وزرا به مجلس عبور نکرده‌ایم.

وی همچنین تاکید کرد به‌محض ارائه لیست به مجلس، زمان زیادی برای اعلام وصول طول نخواهد کشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار