در جلسه شورای آموزش و پرورش نیشابور عنوان شد:

کمبود نیروی انسانی از لحاظ کمی و کیفی مشکل اصلی آموزش و پرورش است

نیشابور (پانا) - جلسه شورای آموزش و پرورش نیشابور با موضوعات پروژه مهر، اقدامات، اهداف و نیازها در محل سالن همایش‌های آموزش و پرورش نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
کمبود نیروی انسانی از لحاظ کمی و کیفی مشکل اصلی آموزش و پرورش است

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در ابتدای جلسه با تجلیل از دانش آموز حسین ملکی پور که موفق به کسب رتبه 6 کنکور سراسری در رشته علوم انسانی شده است، گفت: گام های موثری در مسیر توسعه عدالت آموزشی برداشته شده است و پروژه مهر هزار و 400 دارای ویژگی های خاصی است که باید توجه ویژه ای به آن مبذول شود.

علیرضا کلیدری افزود: ما با دانش آموزانی روبرو هستیم که نزدیک به 20 ماه از مدارس دور بوده اند و با این وجود باید از تکنولوژی آموزش به سمت تکنولوژی یادگیری عبور کنیم.

امروز باید با توجه به منابع و محیط یادگیری و با در نظر گرفتن مختصاتی که زیست بوم جدید برای تعلیم و تربیت ایجاد کرده است با شناخت درست فرایندها، نتایج را به صورت پایدار تغییر دهیم.

وی با تشکر از دانشکده علوم پزشکی به جهت واکسیناسیون فرهنگیان و پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه نیشابور، ادامه داد: در پروژه مهر، 13 محور با عنوان مهر سلامت در هشت کمیته پیش بینی شده است که تولید و توزیع کتب درسی، هدایت تحصیلی، سلامت و بهداشت محیط، ساماندهی نیروی انسانی، فضا، تعمیر و تجهیز، نظارت و ارزیابی، آموزش های غیر حضوری، تبلیغ و اطلاع رسانی، آغاز مهرماه و... از جمله محورهای فعال در این پروژه به شمار می رود.

این مقام مسئول کمبود نیروی انسانی به لحاظ کمی و کیفی، کمبود فضای آموزشی، آسیب های نوظهور در دانش آموزان در سال تحصیلی جدید و بحران مدیریت مدارس به دلیل بازنشسته شدن تعداد زیادی از مدیران شاخص را از جمله مهمترین مشکلات پیش رو معرفی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار