علیرضا استکی در گفت‌وگو با پانا

بوکس ایران برای مدال گرفتن در المپیک نیاز به هزینه دارد

مربی خارجی به درد بوکس ایران نمی‌خورد/ فعلا مشخص نیست با چند بوکسور به مسابقات جهانی می‌رویم

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی بوکس ایران معتقد است برای نتیجه‌گیری در المپیک و مسابقات جهانی، بوکس ایران نیاز به هزینه و امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری دارد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
بوکس ایران برای مدال گرفتن در المپیک نیاز به هزینه دارد

علیرضا استکی در گفت‌وگو با پانا، درباره حضور تیم ملی بوکس ایران در المپیک توکیو گفت: « بوکس ایران چهارده دوره با حضور مربیان داخلی و خارجی در المپیک حضور پیدا کرده است. به نظرم کسب سهمیه یک اتفاق بزرگ است و زمانی که این اتفاق می‌افتد ما قهرمان تمرین هستیم. حضور قدرتمند و کسب مدال در این میدان بزرگ نیاز به هزینه دارد، همانطور که به رشته‌های دیگر میدان داده می‌شود و برای آن هزینه می‌کنند، اگر برای بوکس هم این اتفاق بیفتد قطعا ما نتیجه خواهیم گرفت. »

وی ادامه داد: « بوکس ایران نشان داد در آسیا خوب است اما در میدان‌های جهانی و المپیک نیاز به هزینه داریم. از لحاظ سخت‌افزاری و نرم افزاری و همچنین بازی‌های تدارکانی باید در شرایط خوبی باشیم. البته ما به کمترین این موارد هم قانع هستیم، اما اگر به ما کمک شود اتفاقات خوبی در آینده رقم خواهد خورد. »

استکی در مورد عملکرد بوکسورها در میدان المپیک عنوان کرد: « از عملکرد هر دوی آنها راضی هستم. تمام توان خود را به کار گرفتند و کم‌کاری نداشتند. اما حریفان خیلی قدرتمند بودند. بوکسوری که با دانیال بازی کرد ، دارای سه مدال المپیک است و از زمانی که دانیال بچه بوده او مدال المپیک داشته و در میدان‌های مختلف حضور داشته است، البته به لحاظ سنی خیلی اختلاف با دانیال ندارد اما بوکسور قدرتمندی است. دانیال خیلی بازی خوبی با این بوکسور انجام داد اما بدشانسی آورد و از ناحیه ابرو آسیب دید. اگر آن اتفاق نمی‌افتاد در سه راند وضعیت بوکسور کوبایی به خطر می‌افتاد. در مورد شاهین هم باید بگویم داوری حقش را خورد. ما برنامه‌ریزی کرده بودیم بعد از حریف ژاپنی شاهین، به سراغ حریف اوکرایی او برویم. این حریف خیلی قدرتمند بود و من دوست داشتم او با این بوکسور مبارزه کند. »

سرمربی تیم ملی بوکس کشورمان خاطرنشان کرد: « اگر ما به دنبال کسب مدال در المپیک هستیم باید هزینه‌های بیشتری صورت بگیرد. به خاطر خودم این حرف را نمی‌زنم اما واقعا مربی خارجی به درد بوکس ایزان نمی‌خورد. ما باید از مربیان ایرانی بهترین استفاده را ببریم. اما باید شرایط طوری باشد که مثل سایر کشورها ما هم جلو برویم. نباید وضعیت به گونه‌ای باشد که فقط تمرین کنیم بلکه باید در مسابقات حضور پیدا کنیم. البته من خیلی روی مسابقه تاکید ندارم اما همین که برنامه‌های من اجرا شود قطعا پیشرفت خواهیم داشت. »

استکی عنوان کرد: « بوکسورهای ما در مسابقات قهرمانی آسیا بوکسورهای جهان و المپیک را شکست داده‌اند بنابراین اختلاف زیادی با آنها نداریم. اگر تدارکات بیشتر، هزینه و مسابقات بیشتر در دستورکار قرار بگیرد، شرایط تغییر می‌کند. »

استکی در مورد برگزاری مسابقات جهانی اظهار کرد: « این رقابت‌ها در ۱۳ وزن در نیمه‌های شهریورماه برگزار خواهد شد. ما برای این رقابت‌ها بهترین‌ها را اعزام خواهیم کرد چون به دنبال قهرمانی بازی‌های آسیایی هستیم امیدوارم تا آن مسابقات بتوانیم یک تیم خوب جمع کنیم. این رقابت‌ها بعد از حدود ۹ ماه بعد برگزار می‌شود. »

سرمربی تیم ملی بوکس در مورد تعداد بوکسورهای حاضر در این رقابت‌ها اظهار کرد: « هنوز مشخص نیست با چه تعداد بوکسور می‌رویم. برنامه‌‌های خود را هم برای مسابقات جهانی و هم بازی‌های آسیایی به فدراسیون دادیم و امیدواریم که محقق شود. قرار است از یک شهریورماه انتخابی برگزار کنیم. البته برگزاری این انتخابی با اسم بوکسورهاست چون به خاطر شرایط کرونا نمی‌توانیم از همه بوکسورها دعوت کنیم تا در این رقابت‌ها شرکت کنند. مگر اینکه استان‌ها بوکسورهایی به ما معرفی کنند که شرایط خیلی خوبی داشته باشند. هشت بوکسور آسیایی در انتخابی اول شرکت نخواهند کرد چون دو سال در اردو بودند و در تمامی انتخابی‌ها شرکت کردند، این هشت نفر از مرحله دوم به بعد باید در تمامی انتخابی‌ها شرکت کنند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار