تنها منجی ما خودمان هستیم

شهرکرد (پانا )- از ابتدای شیوع گسترده موج پنجم کووید ۱۹ و کرونا دلتا ، بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد بیماران کرونایی بیشتری را بستری می کند اما بیان این نکته ضروریست که تنها نجات دهنده ما از این اوضاع بحرانی خودمان هستیم .

کد مطلب: ۱۲۰۶۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تنها منجی ما خودمان هستیم

با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی و احداث بیمارستان صحرایی در بیمارستان آیت‌الله کاشانی گفت و گویی داشتیم با علی صفدری سوپروایزر آموزشی بیمارستان کاشانی و مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد .

علی صفدری در پاسخ به تعداد بخش های کرونایی موجود در بیمارستان گفت: در حال حاضر ۴ بخش بستری کرونا داریم و یک بخش Icu کرونا برای بیمارانی که حال وخیم تری دارند .

او افزود : مجموعا ۵ بخش بستری هست و خدمات رسانی به صورت کامل به بیماران کووید۱۹ ارائه می‌شود .

او توضیحاتی هم در خصوص تعداد تخت های اختصاص داده شده به بیماران کرونایی داد : حدوداً ۱۰۰ تخت بستری و ۹ تخت icu را در اختیار بیماران کرونایی قرار داریم.

وی تصریح کرد : علاوه بر این‌ها مجموعه بیمارستان صحرایی هم در محوطه بیمارستان کاشانی تجهیز شده است.

صفدری در پاسخ به سوال میانگین مراجعه بیماران گفت : میانگین روزانه مراجعه بیماران حدودا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر در روز است که به صورت سرپایی مراجعه کرده و خدمات درمان کووید ۱۹ را دریافت می‌کنند .

او در رابطه با روند افزایشی بیماران و احداث بیمارستان صحرایی گفت: طبیعتاً با افزایش مراجعه کنندگانی با جواب آزمایش مثبت کرونا و بیماران بستری شده ، مجبور به راه اندازی بیمارستان صحرایی شدیم .
وی افزود : در بیمارستان صحرایی با توجه به اینکه بیمارانی هستند که وضعیت عمومی شان به نسبت خوب است و سطح اکسیژن خون آنها دارای اُفت زیادی نیست به صورت سرپایی در بیمارستان صحرایی درمان می کنیم چون این بیماران نیاز به بستری و خدمات تخصصی ندارند .

علی صفدری در خصوص شیوه‌ی خدمات رسانی در بیمارستان صحرایی توضیح داد : در بیمارستان صحرایی روزانه در سه نوبت صبح و عصر و شب بیمار سرپایی پذیرش می‌شود و به مدت ۵ روز دارو درمانی برای این بیماران انجام می‌شود و پس از گذشت ۵ روز به صورت سرپایی ترخیص می‌شوند .

علی صفدری توصیه های بهداشتی را یادآور شد و گفت : از ابتدا شیوع کرونا از مردم و هم استانی های عزیز درخواست کردیم جهت حفظ سلامتی خودشان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
وی تاکید کرد : تا حد امکان از شرکت در مراسم های شلوغ و مکان های پرجمعیت بپرهیزند .
رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک و دستکش بهترین راه جهت حفظ سلامتی و بهبودی این اوضاع وخیم و بحرانی است ؛
علی صفدری گفت : در حقیقت تنها راه نجات ما از این وضعیت بحرانی خودمان هستیم !


خبرنگار دانش آموز : هانیه پورشیروانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار