طوفان وحشتناک کرونا در فارس؛ بستری ۶۶۶ نفر در روز گذشته

شیراز(پانا)-رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اعلام وضعیت فوق بحرانی در فارس، از بستری ۶۶۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم به کروناویروس در بیمارستان‌های فارس در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
طوفان وحشتناک کرونا در فارس؛ بستری ۶۶۶ نفر در روز گذشته

«مهرزاد لطفی» با اعلام این خبر گفت: روند افزایشی موارد ابتلا و بستری ناشی از کروناویروس، نشانگر ورود استان به وضعیت فوق بحرانی کرونا است.

او اظهار کرد: بستری ۶۶۶ بیمار مبتلا و مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان های فارس تنها در یک روز و جان باختن روزانه بسیاری از هم استانی ها به دلیل ابتلا به این بیماری، حکایت از بی رحمی این ویروس دارد و می تواند به سادگی بسیاری از خانواده ها را با گرفتن عزیزانشان داغدار کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فارس توصیه کرد: تنها راه دوری از طوفان وحشتناک کرونا در فارس، پایبند بودن به رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی از سوی یکایک افراد جامعه است، بی توجهی و ساده انگاری در برابر این ویروس خطرناک، بسیار زیانبار و جبران ناپذیر است.

دکتر لطفی بیان کرد: با توجه به آمار چشمگیر بیماران جدید نیازمند بستری و تکمیل ظرفیت تخت های بخش های کووید۱۹ بیمارستان های دولتی، خصوصی و خیریه استان، در زمینه پذیرش بیماران با بحران مواجه هستیم و بسیاری از بیماران در صف انتظار قرار دارند.

او از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و حفظ سلامتی خود و خانواده، خطرات این بیماری را جدی بگیرند و در راستای مسوولیت اجتماعی و رعایت حقوق دیگران، پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند.

در ۴۸ ساعت گذشته، هر ۴۲ دقیقه یک هم استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس جانم خود را از دست داد

لطفی بیان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته، هر ۴۲ دقیقه یک هم استانی را بر اثر ابتلا به کروناویروس از دست دادیم، آیا همچنان باید نسبت به این بیماری سهل انگار بود و این بیماری مهلک را نادیده گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همه اقشار جامعه خواست که سهم خود را در ترویج رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی متذکر شوند تا جان عزیزانمان را با عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، قربانی این ویروس منحوس نکنیم.

رییس دانشگاه همچنین در این نشست آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست های سریع، فرآیند تجویز داروهای کروناویروس، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

لطفی با بیان اینکه خوشبختانه در فارس به همت معاونت بهداشت دانشگاه تاکنون یش از یک میلیون دوز واکسن علیه بیماری کووید۱۹ به مردم استان تزریق شده است، روند انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس به جامعه هدف را نیز مورد بررسی قرار داد.

همچنین در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه در خصوص اقدامات حوزه های مختلف مانند فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، چگونگی انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های کروناویروس، ماموریت های اورژانس و تحلیل های آماری کووید۱۹ توضیحاتی ارائه کردند.
سیصد و هفتاد و نهمین نشست ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز هجدهم مرداد، در دفتر رییس دانشگاه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار