تولید بیش از ۱۳ هزار اثر پژوهشی در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد بیش از ۱۳ هزار و ۶۴۲ اثر پژوهشی در ۹ عنوان توسط ۲۰ هزار و ۵۲ دانش آموز و فرهنگی استان تولید شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۶۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تولید بیش از ۱۳ هزار اثر پژوهشی در خراسان جنوبی

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان گفت: بیش از ۱۳ هزار و ۶۴۲ اثر پژوهشی در ۹ عنوان توسط ۲۰ هزار و ۵۲ دانش آموز و فرهنگی استان، تولید شد که از بین این تعداد ۳۰۰ اثر برتر در این ۲ کتاب به چاپ رسید.

او با بیان اینکه آثار فرهنگیان با عنوان درس پژوهشی تولید شده است، افزود: در بخش دانش آموزی نیز دانش آموزان دختر و پسر استان آثار خود را با ۸ عنوان با موضوعات طراحی ساخت، آزمایش و طبقه بندی مدل، نمایش علمی، تحقیق، داستان نویسی، داستان گویی، نقالی و اوریگامی تولید و ارائه کردند.

واقعی، هدف از اجرای این طرح را نهادینه کردن فرهنگ پژوهش بین دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی و معلمین مدارس دانست و عنوان کرد: از آنجایی که پژوهش شریان حیاتی و پویایی تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، نهادینه کردن آن در مدارس برای گرایش دانش آموزان و فرهنگیان به سمت فعالیت‌های پژوهشی، باید تقویت شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اجرای برنامه‌های پژوهشی را از دوره ابتدایی و سنین پایین ضروری دانست و افزود: پژوهش محوری در مدارس موجب می‌شود تا دانش آموزان مهارت‌های تفکر و واکاوی تبیین مسائل و آزمون فرضیه‌ها را بیاموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از پژوهش بعنوان یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه و پیشرفت استان یاد کرد، که جامعه را به سمت تحرک علمی سوق می‌دهد.

به گفته وی حاکم شدن فضای پرسشگری و جستجوگری در مدارس از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنیم تا پژوهش محوری دربین دانش آموزان و حتی معلمان نهادینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار