ویژه برنامه های شبکه پنج سیما در محرم 1400

تهران (پانا) - شبکه پنج سیما، همزمان با آغاز ماه محرم و برپایی عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، با پخش سریال فرشتگان بی بال و ویژه برنامه‌ های زنده و تولیدی همچون واحه، تانیایش، عطر عاشقی، سخنرانی های مذهبی، مداحی‌، سلام تهران، سینمایی، مستند و میان برنامه های دیدنی با موضوع محرم میزبان عزاداران حسینی(ع) می شود.

کد مطلب: ۱۲۰۶۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ویژه برنامه های شبکه پنج سیما در محرم 1400

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما، مجموعه تلویزیونی «فرشتگان بی بال» به کارگردانی امیر حسین عنایتی با محوریت جهاد و ایثار کادر درمان و پرستاران در دوران کرونا از سه شنبه 19 مرداد ماه ساعت 23 همزمان با آغاز ماه محرم روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.
این سریال به نویسندگی و تهیه کنندگی امیر حسین عنایتی در 13 قسمت 40 دقیقه ای در سال 99 تولید شده است و هنرمندانی چون رزیتا غفاری، آشا محرابی، فریبا متخصص، پرویز فلاحی پور، رحیم نوروزی، مختار سائقی، شهرام عبدلی، فرج الله گل سفیدی، زهره قاسمی، آرش جورکش و... در آن به ایفای نقش پرداخته اند.
"فرشتگان بی بال" روایتگر داستان مبارزه با ویروس کرونا است و با محوریت ستایش و قدردانی از زحمات کادر درمان تولید شده است. این سریال با داستان بازسازی بحران کرونا در کشور و نمایش تلاش‌های بی‌دریغ کادر درمان و نیرو‌های جهادی ساخته شده است.
"فرشتگان بی بال" روایت داستان زندگی خانواده ی حاج فتاح معتمد محل است که پسرش نیما یک تعمیرگاه ماشین دارد و دخترش نیره پزشک است. لیلا دوست نیره که او هم پزشک است نامزد نیما است. نیکان پسر یکی از دوستان قدیمی حاج فتاح که سالها در آلمان زندگی کرده، برای فروش خانه پدری اش به ایران آمده است که ویروس کرونا باعث می شود بازگشتش به تعویق بیفتد و ...
واحدتامین برنامه شبکه پنج، مجموعه تماشایی " فرشتگان بی بال" ، آثار سینمایی فاخر و مستند های تماشایی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

ازموکب واحه تا رایحه عطر عاشقی
گروه معارف شبکه پنج با پخش ویژه برنامه هایی همچون: واحه، تانیایش، عطرعاشقی، سخنرانی حجت الاسلام پناهیان، مداحی و میان برنامه های مختلف با مخاطبان خود همراه می شود.
ویژه برنامه ترکیبی و گفتگو محور "واحه" به تهیه کنندگی محمد علی کلابی زاده در 13 قسمت 45 دقیقه ای در شب های ماه محرم پخش می شود. موکب "واحه" در شب های ماه محرم ساعت 22 میزبان افراد معمولی و شناخته نشده جامعه است که زندگی شخصی آنها با کراماتی شنیدنی از سالار شهیدان امام حسین ( ع) گره خورده است.
در موکب "واحه " سید محمد جواد شرافت مجری برنامه، گفتگویی متفاوت و شنیدنی با مهمان های برنامه خواهد داشت که قصه زندگی و ناگفته های مهمان برنامه در یک فضای صمیمی برای مخاطبان روایت می شود.
معرفی مهمان از نگاه دیگران، پخش نغمات آیینی، پخش مستند پرتره (ثبت تصاویری از فعالیت های روزمره مهمان برای شناخت بهتر در قالب مستند پرتره) و فتو کلیپ (عکاسی از جریان تولید و ضبط برنامه) از بخش های دیدنی و جذاب این برنامه است.
اما در بخش پایانی برنامه، مقداری از آب سرداب حرم حضرت اباالفضل العباس علیه السلام به عنوان تبرک، در یک بسته بندی شکیل با لوگوی برنامه به میهمان اهدا می شود.
عطرعاشقی در محرم
برنامه "عطر عاشقی" با تدارک ویژه برای ماه محرم، دیگر برنامه گروه معارف شبکه پنج سیما است که جمعه ها هر هفته ساعت17:10 تماشایی می شود. در این برنامه هر هفته یک موضوع با محوریت محرم و انتظار بررسی و تبیین خواهد شد.

حسینیه ای به وسعت ایران
پخش سخنرانی مذهبی حجت الاسلام پناهیان از هیئت میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق (ع) با عنوان "تنها مسیر" در دهه اول ماه محرم به تهیه کنندگی هادی سلیمی زاده ساعت 16 تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد.
مداحی سید امیر حسینی و مداحی حاج حسین سازور در قالب برنامه تلویزیونی "حسینیه ایران" از شبکه پنج سیما پخش می شود.
برنامه ظهر گاهی"تانیایش" نیز در دهه اول ماه محرم ویژه این مناسبت روی آنتن می رود. نهضت حسینی و قیام عاشورا سرفصل موضوعات این برنامه در ماه محرم و عزاداری برای سرور و سالار شهیدان امام حسین( ع) است.
سلام تهران به ماه محرم
برنامه صبحگاهی "سلام تهران" در ماه محرم معطوف به این مناسبت خواهد بود و با تولید و تهیه میان برنامه های مختلف با عزاداران حسینی همراه می شود.
"سلام تهران" در ماه محرم آیتمی را به برنامه خود اضافه خواهد کرد که در آن نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئت ها برای مخاطبان تبیین می شود. "کتاب شناسی محرم" نیز دیگر بخش این برنامه هست که هر روز یک کتاب با موضوع ماه محرم را معرفی می نماید. همچنین از کتاب" انسان 250 ساله" مقام معظم رهبری هر روز یک آیتم جدید برای مخاطبان پخش خواهد شد. پادکست تصویری و پخش مداحی از دیگر بخش های محرمی برنامه صبحگاهی سلام تهران است.
قصه گویی عذرا وکیلی در رنگین کمان
گروه خانواده و کودک شبکه پنج سیما، برای این ایام دو برنامه ی به خانه برمی گردیم و رنگین کمان را با رنگ و عطر محرمی روی آنتن خواهد برد.
برنامه" به خانه بر می گردیم" در ماه محرم معطوف به این مناسبت خواهد بود. این برنامه همراه با روز شمار محرم، تغییر در دکور و محتوای برنامه با مخاطبان همراه می شود. پخش میان برنامه های محرمی و دعوت از کارشناسان این حوزه از دیگر بخش های این برنامه است.
اما برنامه" رنگین کمان" در ماه محرم متفاوت از سال های قبل روی آنتن شبکه پنج می رود.
این برنامه امسال ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی با حضور کودکان خواهد بود که آنها با درست کردن کاردستی های ساده مثل پرچم، نقاشی های مناسبتی در این برنامه سرگرم می شوند. همچنین این برنامه با دعوت از عذرا وکیلی گوینده پیشکسوت رادیو و تلویزیون به قصه گویی درباره مفاهیم اخلاقی می پردازد.
تغییردکور با حال و هوای محرم و پخش میان برنامه های مناسبتی از بخش های این برنامه است.
همچنین"تهران 20" ، "در شهر" و "در استان" عنوان سه برنامه ی گروه تهران و شهروندی است که در این ایام با حال و هوای ماه محرم روی آنتن خواهد رفت.
نماهنگهای محرم، میان برنامه های محرمی،کلیپ های مداحی، آموزش های لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا و... دیگر برنامه هایی است که از پخش شبکه در فواصل زمانی مختلف در جدول پخش برنامه های شبکه پنج سیما جانمایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار