کارشناس مشاوره آموزش و پروش ورامین:

‌پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰

ورامین(پانا)-کارشناس مشاوره آموزش و پروش ورامین گفت پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش ورامین از هفته گذشته بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری متفاوت از سال‌های قبل شروع به کار کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۶۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
‌پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ورامین، علی حامدی کارشناس مشاوره آموزش و پروش ورامین در خصوص انتخاب رشته کنکور سراسری گفت: انتخاب رشته امسال متفاوت از سال‌های قبل است و دفترچه انتخاب رشته تغییرات زیادی داشته است که تا حدودی دانش‌‌آموزان را دچار سردرگمی کرده است.

از جمله تغییرات رشته‌های باآزمون و سوابق تحصیلی به صورت مشترک آمده است و در قسمت رشته‌های با سوابق هرگروه آزمایشی، تجربی، ریاضی و انسانی تلفیقی از رشته‌های هر سه مجموعه را دارا است. بطور مثال از رشته‌های دانشگاهی انسانی در داخل مجموعه رشته‌های ریاضی و تجربی قرار گرفته است یا بالعکس .

حامدی اظهار کرد: با توجه به تغییرات ایجاد شده می‌توان گفت که شرایط فوق امکان چالش‌هایی را در دانشگاه برای دانشجویان ایجاد کند زیرا دانشجویانی که با دیپلم رشته انسانی وارد رشته‌های مهندسی می‌شوند با توجه به اینکه دروس پیش‌نیاز این رشته را در دوره ‌دیپلم نگذرانده‌اند بازدهی کمتری را در روند تحصیل آنان ایجاد می‌کند.

این کارشناس مشاوره در آخر بیان کرد: دانش‌آموزان باید بر اساس توانایی‌های علمی،‌ علایق، انگیزه و آینده شغلی خود رشته مناسب دانشگاهی را انتخاب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار