پذیرش دانشجوی رشته پزشکی در نیشابور

نیشابور ( پانا)- پذیرش دانشجوی رشته پزشکی برای نیشابور به تصویب شورای عالی گسترش دانشگاه‌ها رسید.

کد مطلب: ۱۲۰۶۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پذیرش دانشجوی رشته پزشکی در نیشابور

به گزارش دانشکده علوم پزشکی نیشابور، طاهر موهبتی، معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت با اشاره به پذیرش ۳۰ نفر دانشجوی پزشکی ویژه نیشابور اظهار کرد: با توجه به تصویب شورای عالی گسترش دانشگاه‌ها بنا شد در سال ۱۴۰۰، ۳۰ دانشجوی پزشکی ویژه نیشابور پذیرش شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های ارزشمند نمایندگان محترم نیشابور و سفری که اخیرا مقام وزارت بهداشت به شهرستان نیشابور داشتند، پذیرش دانشجوی پزشکی ویژه نیشابور در شورای گسترش دانشگاه‌ها تصویب شد.

موهبتی گفت: مقررات جاری، قوانین و مصوبات موجود بویژه در بحث آمایش سرزمین، ایجاد رشته پزشکی در دانشکده های علوم پزشکی را با موانع قانونی مواجه کرده است. اما خوشبختانه با ورود و تاکید وزیر محترم و تدبیر معاونت آموزشی و شورای گسترش، راه‌حل میانی فراهم شد و رشته پزشکی در سال ۱۴۰۰ در دانشگاه علوم پزشکی استان تصویب شد که بطور اختصاصی مربوط به شهرستان نیشابور است که ۳۰ نفر دانشجو پذیرفته می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: به موازات اجرای این طرح و پذیرش دانشجو زیرساخت های موردنیاز برای ارتقا فراهم خواهد شد، با اجرای این مهم می‌توان در آینده موجبات ارتقاء این طرح را فراهم و مصوبات لازم را از مراجع ذیربط اخذ کرد.

وی ادامه داد: این پذیرش جدای از سهمیه‌ای است که خراسان رضوی پذیرش دانشجو می‌کند و صرفا برای شهر نیشابور است. اما در ذیل دانشگاه علوم پزشکی استان دیده شده است. این یک رویه‌ای است که در سایر دانشکده های علوم پزشکی به منظور تامین مقررات ملاک عمل در گذشته نیز وجود داشته، اما آنچه که بسیار مهم است این است که اصل کار انجام شده و ارتقا و توسعه آن متناسب با توسعه زیرساخت ها در نیشابور انجام خواهد گرفت.

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با شناختی که از ظرفیتهای علمی و فرهنگی نیشابور وجود دارد و با حمایت های مسئولین استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مردم فرهیخته و شخصیت‌های علمی شهرستان نیشابور، پیش‌بینی می‌شود دستیابی به این هدف با سرعت مطلوبی صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار