مسئول خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان:

بسته تحولی هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی فرصتی بی‌نظیر برای آموزش گسترده حرفه خبرنگاری است

زاهدان (پانا) - مسئول خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان گفت بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی نقش بسیار موثری در بهره‌مندی جمع کثیری از دانش‌آموزان مستعد از آموزش حرفه خبرنگاری حتی در مناطق محروم کشور داشت.

کد مطلب: ۱۲۰۶۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بسته تحولی هر دانش‌آموز، یک نقش اجتماعی فرصتی بی‌نظیر برای آموزش گسترده حرفه خبرنگاری است

حسنیه ارباب افضلی در مراسم روز خبرنگار که به صورت سراسری از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون وی برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین موضوع در ارتقای جایگاه یک رسانه هم در دورن سازمان و هم در بیرون از سازمان تثبت موقعیت فردی است که قرار است مدیریت رسانه را برعهده بگیرد.
وی افزود: مشکل اصلی در مدیریت نمایندگی های استانی خبرگزاری پانا نداشتن پست سازمانی در چارت اداری سازمان دانش آموزی است که موجب عدم ماندگاری افراد در این سمت می شود.
وی ادامه داد: ایجاد پست سازمانی در قالب چارت سازمان دانش آموزی استان ها برای نمایندگان استانی خبرگزاری پانا به هویت بخشی آنان کمک خواهد کرد و از طرفی در انتخاب افراد علاقمند، شایسته و دارای مهارت برای تصدی این پست حساسیت بیشتری اعمال خواهد شد.
مسئول خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان همچنین در خصوص کیفیت بخشی به آموزش خبرنگاران دانش آموز گفت: اجرای بسته تحولی « هر دانش آموز یک مهارت اجتماعی» یکی از بهترین اتفاقاتی بود که در سال تحصیلی گذشته اتفاق افتاد، چرا که به مثابه یک نقشه راه اقدامات و فعالیت هایی را که می بایست در استان ها انجام می شد به تصویر کشیده بود و موجب ایجاد وحدت رویه در آموزش خبرنگاران در سراسر کشور شد که انصافا با وجود شرایط کرونا نتایج خوبی هم به دنبال داشت.
ارباب افضلی تصریح کرد: پیشنهاد می شود در سال تحصیلی جدید ضمن اجرای مجدد بسته تحولی، مطالب آموزشی خبرنویسی، گزارش نویسی یا اصول و فنون مصاحبه باید در قالبی ساده تر و متناسب به سن فراگیران به آن ها آموزش داده شود. به طور مثال ارزش های خبری با مثال های مربوط به مدرسه و موضوعات مهم برای یک دانش آموز در مدرسه آموزش داده شود. یا اینکه برای دانش آموزان علاقمند به خبرنگاری در مقطع ابتدایی جزواتی جداگانه از مقاطع متوسطه تهیه شود.
وی افزود: درنظر گرفتن سقف امتیاز ماهیانه برای انتشار اخبار و سایر مطالب تولیدی در سایت (کارانه) یکی از جمله راهکارهای ارتقای کیفیت مطالب منتشر شده در خبرگزاری است.
ارباب افضلی به پیشنهاد بودجه برای پرداخت حق التحریر به دانش آموزان اشاره کرد و گفت: پرداخت حق التحریر برای برخی همکاران، مدرسان و دانش آموزان علاقمند که نسبت به سایرین همکاری بیشتری با خبرگزاری دارند برای ایجاد انگیزه بیشتر می‌تواند موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار