*مهدی قمر

نقش رسانه ها در توسعه استان خوزستان

موضوعی که سالها مورد بحث و انتقاد بسیاری از فعالین و مردم استان خوزستان بوده و بارها در محافل و رسانه ها مطرح می شود عدم توسعه یافتگی استان خوزستان با وجود منابع و پتانسیل های این استان است.

کد مطلب: ۱۲۰۵۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش رسانه ها در توسعه استان خوزستان

همه می‌دانیم و بارها شنیده ایم یا گفته ایم که استان خوزستان با وجود اینکه دارای رتبه های برتر در تولید نفت، فولاد، کشاورزی و ...است و همچنین قطب صنعت پتروشیمی کشور و از نعمت بنادر تجاری و دسترسی به آبهای آزاد برخوردار است، اما متاسفانه از سوی دیگر در زمینه اشتغال، طلاق، اعتیاد، کمبود امکانات رفاهی و... نیز دارای رتبه بالا و تاسف باری است.
اینکه مشکل کجاست که چرا پس از سالها هنوز به خوبی موضوع عدم توسعه استان خوزستان و رفع مشکلات و کمبودها حل نشده است، دلایل زیادی مطرح می شود. اما بی شک یکی از ابزارهایی که می‌تواند به حل مشکلات استان کمک کند و مطالبات استان را فریاد بزند نقش رسانه هاست. اینکه اخیرا مشاهده می‌کنیم مشکلات و بحران های استان در سطح ملی یا جهانی منعکس می‌شوند بی شک، یکی از نشانه های وجود رسانه های فعال و خبرنگاران مطالبه گر و باهوش در استان خوزستان است.
بارها دیده ایم که یک موضوع یا بحران در خوزستان با وجود اینکه مشابه آن در دیگر استانها هم وجود دارد، اما از طریق رسانه های خوزستان و خبرنگاران این استان بازتاب گسترده ای نسبت به دیگر استانها پیدا می کند و این نشان‌دهنده تاثیرگذاری دوستان رسانه ای ما در استان خوزستان است. اما بی شک اگر اصحاب رسانه و رسانه های استان با اتحاد و همسویی بیشتری علاوه بر انعکاس و فریاد زدن مشکلات ، معضلات و بحرانهای استان با همفکری و هم اندیشی در صدد یافتن راه حل و ارائه پیشنهادات و راهکارها بر آیند، نقششان در توسعه استان دوچندان خواهد شد.
به نظر می آید تشکیل جلسات متعدد برای همسو کردن رسانه ها در ارائه پیشنهادات و راه حل های جامع و به کار گرفتن قلم ها در بحث های تخصصی استان، خلایی است که بی شک اگر پر شود، نقش بسیار بسیار تاثیرگذاری در حل مشکلات چندین ساله خوزستان خواهد داشت.
دوستان رسانه ای بیاییم تخصصی تر کار کنیم و راهکار بدهیم.

روزنامه نگار و فعال رسانه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار