قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی خبر داد

جزئیات برگزاری پویش‌های دانش‌آموزی به مناسبت ایام محرم و صفر

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی از برگزاری پویش‌های دانش‌آموزی با هدف گرامیداشت ماه‌های محرم و صفر و ترویج فرهنگ نجات‌بخش نهضت حسینی (ع) خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۰۵۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری پویش‌های دانش‌آموزی به مناسبت ایام محرم و صفر

اسماعیل بحری‌زاده با بیان اینکه این پویش‌ها ویژه اعضای تشکیلات پیشتازان، مجالس دانش‌آموزی، خبرنگاران دانش‌آموز پانا و مربیان تشکیلات است، اظهار داشت: زمان اجرای پویش‌های دانش‌آموزی محرم و صفر از 19 مردادماه تا 15 مهرماه سال‌جاری از طریق سامانه ارتباطی پیشتازان (ساپ) در شبکه شاد به نشانی @parvareshi4 است.

وی محور این پویش‌ها را روضه‌های خانگی(برگزاری مراسم نوحه‌خوانی و روضه خوانی در منازل)، حسینیه‌های خانگی(سیاه پوش کردن و منزل‌آرایی)، نوگلان حسینی(برگزاری مراسم عزاداری حضرت علی اصغر(ع))، سوگواره احلی من‌العسل و بزرگداشت حضرت قاسم‌ابن‌ الحسن(ع)، موکب‌های خانگی(عزاداری اربعین حسینی(ع)) عنوان کرد و گفت: روضه‌های زینبیه(تبیین قیام عاشورا و بررسی روضه‌های حضرت زینب(س) و نیزکمک‌های مومنانه(اهداء نذورات به صورت نقدی و یا بسته کالاهای اساسی بین نیازمندان) از دیگر محورهای این پویش‌های دانش‌آموزی است.

بحری‌زاده در ادامه اهداف اجرای این پویش‌ها را گرامیداشت ماه‌های محرم و صفر و ترویج فرهنگ نجات‌بخش نهضت حسینی(ع) و شور و شعور نهضت عاشورا، عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) و پاسداشت مقام شامخ شهدای کربلا و نیز غنی‌سازی اوقات فراغت اعضا و شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزان برشمرد.

وی به شرایط تولید و ارسال آثار اشاره کرد و گفت: فضای تولید آثار باید خانه و محل سکونت یا فضای باز بوده و زمان تولید فیلم حداکثر 100 ثانیه با فرمت mp4 و حداکثر حجم آن 15 مگابایت باشد و همچنین درج نام استان، موضوع، عوامل تهیه در زیرنویس(کپشن) فایل ارسالی، الزامی است.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی با بیان اینکه تولید آثار می‌تواند به صورت انفرادی و یا دانش‌آموز/ مربی با اعضای خانواده و با رعایت ضوابط بهداشتی شرایط کرونا صورت پذیرد، گفت: 30 مهرماه سال‌جاری پایان مهلت ارسال آثار است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان دانش آموزی، وی در پایان خاطر نشان کرد: مخاطبان می‌توانند از طریق بخشنامه، شبکه شاد و سایر بسترهای فضای مجازی از شروع فعالیت مطلع شده و جهت کسب اطلاعات بیشتر از محتوای توجیهی این سوگواره، مندرج در کانال مربوطه استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار