شرایط فوق بحرانی کرونایی در گلستان

گلستان(پانا)- هم‌اکنون شرایط استان گلستان بسیار وخیم است و در دو روز گذشته 50 مورد فوتی مبتلا به کرونا ثبت شده است.

کد مطلب: ۱۲۰۴۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
شرایط فوق بحرانی کرونایی در گلستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با فوق بحرانی خواندن شرایط گلستان گفت: در میان هجوم بی امان دلتا دست و پا می‌زنیم و میانگین بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های گلستان، در سه روز گذشته ۳۸۰ نفر در روز بود که بی سابقه است.

عبدالرضا فاضل گفت: در حال حاضر یک هزار و ۷۳۶بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند و حدود ۹۲۰نفر هم خدمات درمانی مانند تزریق داروی کرونا را سرپایی در مراکز درمانی دریافت می‌کنند.

فاضل خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در استان ۱۸۱نفر در بخش آی سی یو تحت درمان قرار دارند و ۶۳نفر از آنان با ونتیلاتور به حیات خود ادامه می‌دهند.

او تاکید کرد: در صورتی که روند شیوع بیماری کنترل نشود در روزهای آینده با کمبود امکانات بیمارستانی و تخت روبرو خواهیم شد.

استاندار گلستان هم با اشاره به جان باختن ۵۰بیمار کرونایی دو روز گذشته در گلستان افزود: برای بر پایی بیمارستان‌های صحرایی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های استان مانند هتل‌ها برای بستری آماده ایم.

هادی حق شناس گفت: تا اطلاع ثانوی مراسم عروس و داماد گردانی با خودرو در شهرها و روستاهای استان با هدف رعایت فاصله گذاری اجتماعی ممنوع است و در صورت رعایت نکردن خودروها توقیف می شوند.

او همچنین افزود: دور کاری برای تمام کارکنان دولت در مشاغل پرخطر که دو هفته از دریافت هر دو مرحله واکسن آنها گذشته ممنوع است و باید در ماموریت حاضر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار