فراخوان دومین جشنواره عکس «پلاک ۱۱۰» اعلام شد

تهران (پانا) - فرهنگ‌سرای گلستان فراخوان دومین جشنواره عکس «پلاک ۱۱۰» را با موضوع عکاسی از سردرهایی با مضامین و نام امام علی(ع) اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان دومین جشنواره عکس «پلاک ۱۱۰» اعلام شد

سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ و رییس فرهنگ‌سرای گلستان با اعلام این خبر گفت: این جشنواره با موضوع عکاسی از «سردرهایی با مضامین امیرالمؤمنین علی(ع)» با هدف ارج نهادن به هنر معماری، تاکید بر قرابت اعتقادی ایرانیان با باورهای مذهبی به اسماء متبرک معصومین(ع)، استفاده از الگوهای مذهبی در معماری شهری، شناسایی و معرفی نقش سردرها در معماری ایرانی اسلامی شهرها، معرفی سردرها در زیبایی بصری و معنوی شهرها و ارائه الگوی مناسب برای طراحی سردر با مفاهیم عمیق دینی در ابنیه فعلی شهرها برگزار می‌شود.

وی افزود: حضور همه علاقه‌مندان در این جشنواره آزاد است و شرکت‌کنندگان تا دوم آبان ماه مهلت دارند حداکثر پنج عکس سیاه و سفید یا رنگی به صورت پانوراما و تکنیک HDR از طریق نشانی اینترنتی https://pelak110.farhangsara.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. داوری آثار روز ۱۵ آبان ماه با حضور داوران جشنواره افشین بختیار، کامران شریفی، امیرعلی جوادیان، سید علیرضا قهاری و محمدمهدی تدین انجام خواهد شد.

رییس فرهنگ‌سرای گلستان تصریح کرد: به نفر اول لوح تقدیر به همراه ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم لوح تقدیر و ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم لوح تقدیر و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی و به ۱۴ نفر از برگزیدگان جوایزی به مبلغ ۵ میلیون ریال اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: دومین جشنواره عکس «پلاک ۱۱۰» با مشارکت انجمن ملی عکاسان جوان، واحد هنر جهاد دانشگاهی، موزه عکسخانه شهر، کانون فیلم و عکس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، مرکز آموزش‌های هنری و سینمایی دارالفنون، انجمن مفاخر معماری ایران و شهرداری منطقه ۸ برگزار خواهد شد.

رنجبریان گفت: عکس‌های ترکیبی و تغییریافته به نحوی که در جنبه استنادی آنها خلل ایجاد شود نظیر اصلاح رنگ و برش عکس از مرحله داوری حذف می‌شود. همچنین به تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه و کتاب جشنواره راه یابد، گواهی شرکت اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با دبیرخانه جشنواره در فرهنگ‌سرای گلستان به شماره تلفن: ۷۷۸۴۸۸۸۸ تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار