رگبار باران در برخی مناطق استان تهران

تهران (پانا) - وقوع رگبار باران و رعد و برق در برخی مناطق استان تهران و تداوم شرایط قابل قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق ‌پایتخت طی امروز (۱۲ مرداد) مورد انتظار است.

کد مطلب: ۱۲۰۴۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
رگبار باران در برخی مناطق استان تهران

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی چهار روز آینده آسمانی صاف تا نیمه‌ ابری و گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و گاهی وقوع رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود همچنین طی ۲۴ ساعت آینده رخداد رگبار باران و رعدوبرق در ‌پاره‌ای از نقاط در نیمه جنوبی استان دور از انتظار نیست.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۱۲ مرداد ماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر در بیشتر مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

طی روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد و پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل می‌شود، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. وزش باد مؤثر تا اواخر وقت می‌تواند باعث کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق شود.

صبح فردا (۱۳ مردادماه) افزایش ترافیک صبحگاهی و کاهش تندی باد باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق می‌شود و درنتیجه کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. تداوم این شرایط جوی طی روز تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند همچنین احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا نیز در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

با رشد ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۱۳ مرداد ماه) پراکندگی آلاینده‌ها و به‌ تبع آن برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار