اعضای شورای داوری محصولات چند رسانه‌ای خراسان جنوبی تقدیر شدند

بیرجند(پانا)- جلسه تقدیر از اعضای شورای داوری محصولات چند رسانه‌ای در حوزه فرهنگی هنری و آموزشی با موضوع توسعه اجتماعی جوانان، ازدواج و خانواده با حضور مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۴۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
اعضای شورای داوری محصولات چند رسانه‌ای خراسان جنوبی تقدیر شدند

حسن عزیزی، مدیر کل اداره ورزش و جوانان در جلسه تقدیر از اعضای شورای داوری محصولات چند رسانه ای در حوزه فرهنگی هنری و آموزشی با موضوع توسعه اجتماعی جوانان، ازدواج و خانواده گفت: چهار نکته مهمی که در حوزه رسانه در کلان موضوع به آن پرداخته می شود موضوع اخلاق، معنویت، آگاهی و امید است و بنابراین در این چارچوب هم با توجه به اقتضائات هزاره سوم میلادی و این که ایران کشوری جوان است و ۲۴ میلیون نفر جمعیت جوان داریم، ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما ۹۴ درصد است که از این میزان، ۸۳ درصد آن مربوط به افرادی است که از طریق موبایل های هوشمند با این فضای مجازی ارتباط بر قرار می کنند و داده های خود را به اشتراک می گذارند و ۱۱ درصد دیگر ، مربوط به نفوذ ضریب اینترنت خانگی و تلفن ثابت است که مشترکان آن، معمولا خانواده هایی هستند که بیشتر در نقاط روستایی استفاده می کنند.

وی افزود: با این پیش فرض و با این پیش مقدمه و اهمیت و کارکرد حوزه رسانه ، پیشنهاد داریم که حتما نیازسنجی و اولویت گذاری مبنی بر شناسایی فرصت ها با رویکرد ایجابی و در حوزه آسیب های اجتماعی اتفاق بیفتد که ما بتوانیم انشاالله به یک چارچوب کلی در کلان موضوع در تعیین سرفصل های تولیدات رسانه ای مبتنی بر چارچوب ها و شیوه نامه هایی که وزارت خانه ابلاغ می کند به آن برسیم ‌و چون در شهرستان ها هم قاعدتا متفاوت است، امیدواریم این هم افزایی هم اتفاق بیفتد.

حسن عزیزی تصریح کرد: با توجه به موضوع مهارت افزایی که یکی از نیازها و دغدغه های اصلی جامعه در ایجاد اشتغال فراگیر و پایدار جوان است باید به سمت مهارت آفرینی حرکت کنیم و یک بخش از مهارت آفرینی موضوع تسهیل فضای کسب و کار است که نکته دوم در این حوزه، بحث تسهیل مهارت های ورود به زندگی است که این دو موضوع را باید حتما به عنوان دو موضوع اساسی در تولیدات پیگیری و دنبال کنیم.

وی گفت : در بحث ارائه و قالب تولید محتوا ، به عنوان مثال اثری که قرار است تولید شود چه به عنوان یک موشن گرافی ساده و یا قالب های هنری دیگر ، هدف ما این است با استفاده از رسانه در کمترین زمان ممکن ، بیشترین اثر اغنایی را در تولید محتوا داشته باشد و خروجی و برآیند کل کار ما، ارتقای سواد رسانه ای است که فرد می تواند با آن به آموزش های روز مجهز شود.

عزیزی ادامه داد: از موضوعات مهم دیگر ، موضوع زمان و نحوه انتشار است و با توجه به اعتمادی که مردم به رسانه ملی دارند ، از این جهت در کنار انتشار در فضاهای پیام رسان داخلی و خارجی باید فضایی مناسبی را فراهم کنیم و از این موضوع غافل نشویم.

قناد، معاون امور جوانان اداره کل گفت: با توجه به این که موضوعات متفاوتی در محصولات چند رسانه ای و فرهنگی مدنظر قرار گرفته است، یکی بحث فرزند آوری،مباحث مرتبط با طلاق و معیارهای انتخاب است که امروز بسیار دگرگون شده و صحنه جدیدی را برای ازدواج ها رقم زده است و توانمندی هایی که به هر حال هر جوانی برای بحث مهارت های زندگی و حداقل هایی را که لازم است بداند، در نهایت این اقدام مناسب برنامه ریزی شده است.

وی افزود: بی توجهی ما و این که مساله ازدواج فقط صِرف مسائل اقتصادی نیست، یعنی گاهی اوقات ما گره های ذهنی داریم که این گره های ذهنی می تواند زمینه ثابتی را در مسایل ازدواج به وجود بیاورد و این جنبه های خوب ازدواج هم، مستلزم توجه است.

قناد تصریح کرد: ما در سال ۹۹ موفق شدیم، ۶ مورد موشن گرافی و یک فیلم کوتاه و در سه ماهه اول سال جاری دو انیمیشن را تولید و ۳ موشن گرافی هم در حال ساخت داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار