۱۰۰۰ کیلومتر به آزادراه‌های کشور افزوده شد

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی می‌گوید آزادراه‌های کشور در دولت یازدهم ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بود که اکنون با اضافه شدن هزار کیلومتر به طول آزادراه‌ها، کشور دارای ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه است.

کد مطلب: ۱۲۰۳۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
۱۰۰۰ کیلومتر به آزادراه‌های کشور افزوده شد

به گزارش صدا و سیما، محمد اسلامی در مراسم افتتاح همزمان ۱۰,۱۰۰ میلیارد تومان طرح آزادراهی و ریلی در دولت که به صورت ارتباط تصویری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: در هشت سال گذشته شبکه ریلی کشور از ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط فعال ریلی کشور در این روزهای پایانی و حداکثر پایان سال از ۱۴ هزار کیلومتر عبور خواهد کرد. تا قبل این افتتاح یک هزار و ۵۲۰ کیلومتر، خط ریلی افتتاح شده که مهمترین آن بهره‌مندی پنج استان از خطوط ریلی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اکنون ۲ خط ریلی بین‌المللی از ایستگاه گرگان به اینچه برون و ایستگاه خواف به هرات افغانستان نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. نکته مهم این است که هشت پروژه دیگر ریلی نیز سه استان کردستان، اردبیل و چهار محال و بختیاری به یکدیگر متصل می‌کند و پیشرفت قابل ملاحظ‌های که رخ داده، در ماه‌های آینده افتتاح خواهند شد.

اسلامی اظهار داشت: حجم پروژه‌های در دست اجرا و مطالعه وزارت راه درست به اندازه میزان پروژه‌هایی است که از ابتدای سال ۹۲ داشتیم، حدود ۱۰ هزار کیلومتر در دست مطالعه و اجرا وجود دارد که امروز ۶۰۰ کیلومتر از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر خط ریلی که تقریباً بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته را افتتاح خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارگاه خاتم در پیشبرد پروژه‌های وزارت راه نقش کلیدی ایفا کرده است، تاکید کرد: پروژه‌های مهم امروز ما امروز قرارگاه خاتم نقش مهمی ایفا کرده است. امروز بهره‌برداری از خط راه آهن یزد-اقلید انجام می‌شود که ۲۷۱ کیلومتر است و باعث می‌شود مسافتی که برای رسیدن به جنوب شرق کشور طی می‌شود، حدود ۴ ساعت کمتر پیمایش داشته باشد و در زمان و انرژی صرفه‌جویی شود.

وی تاکید کرد: حجم باری که به واسطه این خط در هفته جابه‌جا می‌شود به ۷.۵ میلیون تن خواهد رسید. استان فارس با اتصال به این خط می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند. امروز با فرمان رئیس جمهوری قطار مسافربری که خانواده شهدا را به مشهد اعزام می‌کند از دو سمت حرکت خواهد کرد.

اسلامی تاکید کرد: طرح مهم دیگر، طرح راهبردی خط جدید استان آذربایجان شرقی - تبریز است که سال گذشته میانه - بستان‌آباد به صورت حضوری توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار