معاون وزیر آموزش و پرورش:

دفترچه آزمون استخدامی ۶۰ هزار معلم به زودی منتشر خواهد شد

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد سازمان امور اداری و استخدامی مجوز استخدام ۲۵ هزار معلم جدید را صادر کرده است و دفترچه آزمون استخدامی آن‌ها به زودی منتشر می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۳۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دفترچه آزمون استخدامی ۶۰ هزار معلم به زودی منتشر خواهد شد

به گزارش صدا و سیما، علی الهیار ترکمن افزود: امسال ۲۵ هزار دانشجو معلم نیز از دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی جذب شده و با احتساب ۹ هزار و ۷۰۰ سهمیه استخدامی سال گذشته ۶۰ هزار معلم جدید وارد مدارس خواهند شد.

علی الهیار گفت: جمعه گذشته آزمون مجدد برای استخدام ۶ هزار نفر از معلمان نهضت سوادآموزی و معلمان قرآنی و طرح امین برگزار شد و پذیرفته شدگان این آزمون هم امسال به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: پذیرش معلم از این به بعد تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی خواهد بود و معلمان غیر رسمی می‌توانند در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرده و از این طریق به استخدام این وزارتخانه دربیایند.

الهیار تأکید کرد: مدت زمان تدریس این معلمان در مدارس از حدنصاب شرط سنی استخدام کسر شده و افزایش سن آن‌ها مشکلی برای استخدام آن‌ها ایجاد نخواهد کرد.

وی گفت: معلمانی که مشمول استخدام بوده، ولی بلاتکلیف هستند می‌توانند به مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش مراجعه و استخدام خود را پیگیری کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: احکام معلمان مشمول استخدام پس از قبولی در دوره یک ساله آموزشی در دانشگاه فرهنگیان، صادر خواهد شد.

الهیار از پرداخت اضافه کار ماهانه به سرایداران مدارس خبر داد و گفت: این اضافه کار از تیر امسال به حساب سرایداران پرداخت شده و ماهانه به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

وی به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: طرح رتبه بندی در مجلس دچار تغییراتی شده است که برای اجرای آن نیازمند اعتبار تأمین شده کنونی هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر دولت بتواند اعتبارات لازم رتبه بندی را تأمین کند طرح جدید به اجرا درخواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار