رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۶ اصفهان:

آموزش و پرورش، تنها پل قابل اتکا برای ساخت ایران پیشرفته است

اصفهان (پانا) - رئیس ادارۀ آموزش و پرورش ناحیه 6 استان اصفهان به چالش‌ها و فرصت‌های سال تحصیلی کرونایی و مشکلات آموزش مجازی پرداخت و تاکید کرد با ابن وجود آموزش و پرورش، تنها پل قابل اتکا برای ساخت ایران پیشرفته است.

کد مطلب: ۱۲۰۳۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش، تنها پل قابل اتکا برای ساخت ایران پیشرفته است

سید رسول حسینی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 6 استان اصفهان درباره چالش‌های آموزش مجازی به پانا گفت: «شرایط کرونا، شرایط غیر منتظره ای بود که از بدو تأسیس، آموزش و پرورش رسمی در کشور، چنین شرایطی را در عرصۀ تعلیم و تربیت به خود ندیده بود. این مشکل برای همه غیرمنتظره و تجربۀ جدیدی بود. در ابتدا قطعا تهدید بود و اینکه آموزش و پرورش جبراً بر اساس این تحمیل، شرایط جدیدی را برای انجام فرایند یاددهی برای خود در نظر گرفت. مناطق مختلف هم در این خصوص متفاوت عمل کردند، حتی مدارس متفاوت عمل کردند و هرکدام به فراخور امکانات و توانایی که داشتند، آمدند و از بحث فضای مجازی و آموزش مجازی استفاده کردند.»

وی همچنین اضافه کرد: «استفاده کردن از فضای یاددهی یک فرصت بود، اما اینکه امکانات به صورت مساوی در اختیار همۀ دانش آموزان و معلمان نبود و همه در نقاط مختلف کشور متناسب با توان مالی و اقتصادیشان نمی توانستند از این فضا استفاده کنند، از مشکلات آموزش مجازی بود.»

رئیس ادارۀ آموزش و پرورش ناحیۀ 6 استان اصفهان در ادامه با توجه به اهمیت مسائل پرورشی افزود: «تهدید دیگری که در خصوص آموزش مجازی برقرار بود بحث موضوعات پرورشی و اصل فرایند تربیتی بود. هیچ فضایی جای مدرسه را نمی گیرد و هیچ گروهی به جای همسالان، تأثیر گذاری لازم را روی بچه ها ندارند. هیچ رکنی در تعلیم و تربیت نمی تواند جای معلم را بگیرد. این ها همه در این سال تحصیل ثابت شد و به نظر من تجربه خوبی بود که متولیان امر و دولتمردان به آموزش و پرورش اهمیت ویژه ای دهند. به نظر من آموزش و پرورش تنها پل قابل اتکایی است که می‌تواند ایران ما را به یک ایران پیشرفته تبدیل کند.»

او در جمع بندی سخنانش این چنین گفت: « باید به آموزش و پرورش در همۀ ابعاد اهمیت بیشتری بدهیم. امیدواریم که کرونا هر چه زودتر تمام شود و شاهد باشیم هم بچه ها به صورت حضوری در مدرسه حاضر شوند و هم خانواده ها از بابت کرونا خیالشان راحت بشود و هم بحث تربیت تمام ساحتی آموزش و پرورش با حضور دانش آموزان در مدرسه محقق بشود.»

خبرنگار: مهدی صادقی بصیر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار