حبیبی خبر داد

ثبت نام و دریافت کارنامه دانش‌آموزان از طریق (پادا) بدون نیاز به مراجعه حضوری

تهران (پانا) - مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان (پادا) فرصتی ایجاد کرده است تا در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مدارس دانش‌آموزان یا والدین آن‌ها بتوانند نسبت به ثبت نام و دریافت کارنامه اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۲۰۳۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام و دریافت کارنامه دانش‌آموزان از طریق (پادا) بدون نیاز به مراجعه حضوری

محمود حبیبی در روز دوم اجلاس ۳۵ روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: در محیط‌های آموزشی، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) یکی از موثرترین عناصری است که در ساختارهای متفاوت و بصورت بسیار گسترده بکارگرفته می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع ریشه در ارتقای نیازهای آموزشی، فرهنگسازی های ملی و پیشرفت در بکارگیری از فاوا دارد. استفاده از فاوا در راهبری و مدیریت سیستم های آموزشی و پژوهشی افق جدیدی در افزایش بهره وری آموزش و پرورش را ترسیم کرده است که موجی از درخواست ها و کاربردهای نوین از جمله آموزش الکترونیک، هوشمندسازی و بهره گیری از فناوری های نوظهور در مدارس و بهبود فرآیندها و تسریع روند کارهای اداری را در این حوزه مطرح می کند.

حبیبی افزود: یدفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای ارتقای خدمات آموزشی به دانش آموزان، معلمان و مدیران و کارکنان محترم آموزش وپرورش نسبت به اجرای پروژه های زیرساختی و بروز رسانی تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری اهتمام ورزیده است و همچنان رو به جلو حرکت خواهد کرد.

وی درخصوص شرح اقدامات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: یکپارچه سازی سامانه ها ، سامانه ها ومنابع اطلاعاتی یکپارچه آموزش و پرورش از جمله اقدامات انجام شده است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره مدیریت و یکپارچه سازی سامانه های وزارت آموزش و پرورش گفت: سامانه یکپارچه مالی: شامل حسابداری مدارس،حقوق یکپارچه واتوماسیون مالی ، سامانه جامع منابع انسانی شامل فرآیندهای مربوط به جذب و استخدام ، مدیریت ساختار و تشکیلات ادارات از منطقه تا ستاد ، مدیریت واحدهای سازمانی، حضور و غیاب کارکنان ، نقل و انتقالات درون و برون سازمانی، مدیریت پرسنل مدارس خارج از کشور ،کارگزینی، آبرگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت و...،سامانه یکپارچه دانش آموزی (سیدا)، از فرآیند ثبت نام دانش آموزان پایه اول تا دیپلم ، تنظیم کلاسبندی و برنامه هفتگی دانش آموزان و مدارس در این سامانه مدیریت می شود.

وی همچنین درباره هوشمندسازی مدارس توضیح داد: تدوین طرح سیمکارت دانش آموزی ویژه زیست بوم امن آموزشی و پرورشی،رایگان کردن اینترنت با هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، بهره گیری از نهادهای حمایتی در راستای تهیه تبلت دانش آموزان مناطق محروم وتهیه فرم اطلس اطلاعات آموزشی برای مشخص کردن درصد دانش آموزانی که از گوشی، تبلت و یا شبکه‌های تلویزیونی استفاده می کنند، یکی از اقدامات هوشمندسازی مدارس است.

حبیبی همچنین درباره شبکه آموزشی شاد نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: با انتشار ویروس کرونا، وزارت آموزش و پرورش نسبت به ایجاد شبکه اختصاصی آموزشی با زیرساخت‌های بومی و متعلق به این وزارتخانه اقدام نمود. با قابلیت تشکیل خودکار کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان، معلمان و مدیران، قابلیت ارسال فیلم، عکس، متن، پیام صوتی و فایل در هر کلاس،ایجاد کانال‌های محتوای رسمی،گزارش‌گیری وضعیت احراز هویت دانش‌آموزان در سراسر کشور، دسته‌بندی امکانات و قابلیت‌هادر صفحه سرویس ها،دسته‌بندی محتوای رسمی،قابلیت پخش زنده برای آموزش تصویری معلمان و امکان تعامل با دانش‌آموزان،بات آزمون‌ساز و بات حضور و غیاب،هماهنگی با برنامه‌ی نویس‌خوان و حالت کنتراست بالا و رنگ وارونه (ویژه دانش‌آموزان نابینا) مورد توجه قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار