ضرورت مناسبسازی محتواهای بارگذاری شده در شبکه شاد بر اساس شرایط دانشآموزان با نیازهای ویژه
ارومیه(پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان غربی گفت مناسبسازی محتواهای بارگذاری شده بر اساس شرایط دانشآموزان با نیازهای ویژه به کمک همکاران متخصص در امر آموزش و افزایش پوشش حداکثری شبکه شاد برای تمامی دانشآموزان با نیاز ویژه خصوصا دانشآموزان تلفیقی و دانشآموزان مراکز یادگیری یک ضرورت است.
«عیسی محمدی»، در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «در دوران کرونا، آموزش و پرورش استثنایی با تکیه بر سه اصل تداوم آموزشی و انعطاف پذیری روشهای یاددهی و یادگیری در راستای بهبود کیفی آموزش و پوشش حداکثری تلاش کرده است. اطلس آموزش دانشآموزان با نیاز ویژه را کامل پوشش داده و به همراه همکاران آموزشی متخصص و امکانات هوشمند محتواهای آموزشی و تولید بسته های آموزشی و بهره گیری از کانال های مجازی و شبکه شاد، آموزش گلهای بهشتی روی زمین را تداوم ببخشد و مانع از تعطیلی آموزش شود.»
وی افزود:«مناسب سازی محتواهای بارگذاری شده بر اساس شرایط دانش آموزان با نیازهای ویژه به کمک همکاران متخصص در امر آموزش و افزایش پوشش حداکثری شبکه شاد برای تمامی دانش آموزان با نیاز ویژه خصوصا دانش آموزان تلفیقی و دانش آموزان مراکز یادگیری و حمایت از طرح هدایت«هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک مدرسه» در راستای ارتقا کیفیت آموزش مجازی ضروریست.»
وی با اشاره به چگونگی بازگشایی مدارس در شرایط کنونی بیان کرد:«توجه کامل به پروژه مهر و اجرای دقیق آن برای بازگشایی مدارس در جهت کاهش دغدغه اولیا و آماده سازی همکاران آموزشی و اولیا و دانش آموزان برای شروع سال تحصیلی به شکل حضوری با تکیه بر دو اصل اول بررسی چالش ها و مشکلات که در زمان کرونا بر کیفیت آموزش اثر گذاشته و پیش بینی و برنامه ریزی با راهکارهای موثر در جهت کاهش مشکلات و شناسایی دانش آموزان ترک تحصیل کرده و دوم آماده بودن برای تغییرات شرایط کرونایی و تطابق با هر شرایط بدون تاثیر در کیفیت آموزشی باید در دستور کار قرار گیرد.»
محمدى ادامه داد: «برای سال آینده در تلاش هستیم ضمن ادامه آموزش بصورت حضوری، تهیه امکانات هوشمند برای بقیه دانش آموزان که نیاز دارند و تهیه بسته های آموزشی فعال و خلاقانه و ارسال امکانات پخش سی دی و دی وی دی برای مدارس روستایی و آموزش معلمان با روشهای تخصصی سعی کنیم روند یاددهی و یادگیری با کیفیت ادامه یابد.»
وی خاطرنشان کرد:«اداره استثنایی مجری سه بسته تحولی ابلاغی است که یکی از این بسته ها بسته مشارکتی است و در این مشارکت، اصلی ترین قسمت آن مشارکت اولیاست و در همین راستا برنامه های پیش روی این اداره توجه به جلسات انجمن اولیا و مربیان و ایجاد زمینه های مشارکت بیشتر این عزیزان است. همچنین از توانمندی اولیا در پیشبرد اهداف آموزشی استفاده خواهیم کرد.»
محمدى افزود:«در راستای حمایتهای مالی نیز اولیا در زمینه های درمانی و توانبخشی و افتتاح مرکز مشاوره خاص دانش آموزان با نیازهای ویژه و حمایتهای مشاوره ای و اجرای برنامه های مشاوره خانواده در راستای آگاهی افزایی اولیا در رابطه با شرایط زیست بوم کرونا و راه اندازی پارلمان مجازی اولیا در دستور کار قرار دارد.»
ارسال دیدگاه