مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوط:
تقویت زیرساخت آموزش مجازی در بستر شاد منجر به تحقق عدالت آموزشی میشود
ارومیه(پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان شوط بیان کرد برای ارتقاء کیفیت آموزش مجازی در بستر برنامه شاد باید اصلاح معایب و ترمیم و تقویت زیرساخت ها و امکانات جهت بهره برداری هر چه با کیفیت تر از برنامه شاد و کیفیت بخشی و افزایش پهنای باند اینترنت اپراتورهای ارائه دهنده خدمات در مناطق کم برخوردار و مرزی در دستور کار قرار گیرد.
«چنگیز احمدزاده » در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا اظهار کرد:« برای تحقق عدالت آموزشی نگرش یکسان به تمامی مدارس منطقه و توزیع عادلانه و متناسب با تمامی امکانات ضروریست.»
وی افزود:«در ایام کرونا اینترنت تمام مناطق و روستاهای تابعه برقرار شده و تمامی مدارس از بستر شاد بهره مند شده اند و همچنین با همکاری اداره کل و خیرین آموزشی منطقه به تعدادی از مدارس محروم لپ تاپ، تبلت و گوشی هوشمند خریداری و اختصاص داده شده است و در مدارس چند پایه محروم روستایی و عشایری جزوات آموزشی بصورت رایگان تهیه و توزیع شده است.»
احمد زاده گفت: «برای ارتقاء کیفیت آموزش مجازی در بستر برنامه شاد باید اصلاح معایب و ترمیم و تقویت زیرساخت ها و امکانات جهت بهره برداری هر چه با کیفیت تر از برنامه شاد و کیفیتبخشی و افزایش پهنای باند اینترنت اپراتورهای ارائه دهنده خدمات در مناطق کم برخوردار و مرزی در دستور کار قرار گیرد.»
وی با اشاره به چگونگی فعالیت مدارس در شرایط کرونایی ادامه داد:«واکسیناسیون هر چه سریعتر تمامی عوامل و پرسنل مدارس و همچنین در صورت امکان دانش آموزان عزیز، تلفیق آموزش بصورت حضوری و مجازی در بستر برنامه شاد و گروه بندی دانش آموزان در ایام برگزاری کلاس های درس جهت رعایت هر چه بهتر پروتکلهای بهداشتی راهکارهای پیش روی دولت و آموزش و پرورش است.»
وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و ایجاد علاقه و رغبت در رشته های مهارت محور در جامعه و مدارس از مقاطع پایین تر افزود:«باید تقویت و کیفی سازی رشته های هنرستان های منطقه و متناسب سازی رشته های کاردانش و فنی با شرایط جغرافیایی و بازار کار بومی منطقه در دستور کار قرار گیرد.»
این مقام مسئول با بیان اینکه سالتحصیلی گذشته تقریباً ۸۵ درصد دانشآموزان از شبکه آموزشی شاد استفاده می کردند؛ گفت: «برای افزایش مشارکت دانش آموزان باید از ظرفیت خیرین آموزشی و نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی در خرید تبلت استفاده کنیم و همچنین با اهداء فلش و سی دی های حاوی محتواهای آموزشی به دانش آموزان فاقد موبایل و تبلت و دعوت از از آنها برای حضور در مدرسه و فعالیت های دوره ای به وسیله تبلت و موبایل های مخصوص موجود در آموزشگاه ها باعث افزایش مشارکت دانش آموزان بشویم.»
ارسال دیدگاه