نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، خدمت به دین اسلام و شهداست

سمنان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان سمنان، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را خدمت به دین مبین اسلام و شهدا عنوان و بیان کرد برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان؛ اقدامی بسیار ارزشمند در راستای توسعه فرهنگ قرآنی است.

کد مطلب: ۱۲۰۳۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، خدمت به دین اسلام و شهداست

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و اعضای ستاد برگزاری بخش پژوهشی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور، اظهار کرد: شهدا جان خود را فدا کردند تا مفاهیم ارزشمند اسلامی و قرآنی در جامعه باقی مانده و اجرای برنامه های دینی گسترش یابد؛ بنابراین هر اقدامی در این راستا در واقع خدمت به هدف والای شهدا و دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات سنواتی قرآن، عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور با برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، این اقدام را بسیار ارزشمند توصیف و خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر قرآن کریم و ترویج کلام خداوند، موضوعی ارزشمند است که وزارت آموزش و پرورش با برگزاری این مسابقات به آن اهتمام دارد.

امام جمعه سمنان با اشاره به لزوم ترویج هرچه بیشتر صحیفه سجادیه در جامعه به ویژه در میان نوجوانان و جوانان، تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی در این زمینه دارد.

آیت الله شاهچراغی اضافه کرد: وجود رشته مجزای صحیفه سجادیه در مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزی، سبب ترویج و افزایش شور و اشتیاق دانش آموزان به این کتاب ارزشمند دینی خواهد شد و اقدامی بسیار خوب است.

وی افزود: امروز همه ما باید تلاش کنیم تا جامعه هر چه بیشتر به دین، مذهب، قرآن، دعا و کتب ارزشمند اسلامی مانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نزدیک شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به وجود جوانان با استعداد و علاقه مند به ارزش های دینی در استان سمنان عنوان کرد: نوجوانان و جوانان استان سمنان به روحانیت نیز علاقه مند بوده و به آنان احترام می گذارند.

گفتنی است؛ سی و نهمین دوره مسابقات قرآن ،عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور در بخش پژوهشی به میزبانی استان سمنان در حال برگزاری است و آیین اختتامیه آن نیز نهم مردادماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار